Install Drupal using SimpleScripts

Olee
Olees bilde
Avlogget
Ble med: 07.01.2012

Hei.

Jeg har tenkt på å innstallere drupal og bruke bluehost som webhotel. Da jeg er inne på bluehost sin hjemmeside så finner jeg en løsning hvor jeg kan innstalere drupal og webhotell alt på en gang, har jeg forstått det riktig, er det mulig? Er det flere som har gjort dette?

Takker for alle svar....

Mvh Olee

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Jeg har selv Bluehost, og

Jeg har selv Bluehost, og dermed denne muligheten. Likevel signer jeg til manuell installasjon, og grunnen er at manuell installasjon gir full kontroll over hvilken versjon av Drupal jeg installerer, i tillegg til at jeg kan sette endel parametere. Det er nok ikke noe problem å bruke simplescripts, men det blir verre for meg å hjelpe deg om du får problemer, siden jeg ikke kjenner dynamikken i det systemet.

Jeg bruker stadig Drupal 6, siden mange moduler ikke er tilgjengelig i Drupal 7 enda.

Installasjon av Drupal 6 med norsk språk hos Bluehost

Her er en video jeg laget sent i 2011. Her installerer jeg Drupal 6 med norsk språk på webhotell hos Bluehost.

Har også laget en mer omfattende tutorial i installasjon av Drupal på webhotell fra Bluehost her.

Olee
Olees bilde
Avlogget
Hei og takk får en bra

Hei og takk får en bra video.

Ettersom det kommer til å ta en stund før jeg blir ferdig og klar til å legge frem hjemmesiden til publikum så ønsker jeg å sperre tilgangen til hjemmesiden på en enkel måte. Jeg har lest på dette forumet at man kan blokkere adgang via .htaccess, skal jeg da gjøre dette grepet med å blokkere adgang etter når jeg har innstalert alt på Remote site og når jeg ønsker å publisere hjemmesiden så er det bare å slette det jeg har skrevet/limt inn som blokkering. Er det så enkelt? :)

Som du forstår så er jeg en nybegynner i dette og ønsker å utforske drupal og de muligheter den har derfor kommer det til å ta en stund før jeg kommer til å publisere hjemmesiden..

Håper på svar..

-Olee

Mvh Olee

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Sperre tilgang til hjemmeside under konstruksjon

Å sperre adgangen for alle andre enn degselv, er så enkelt som å sperre tilgangen til websiden med htaccess basert på IP, ja. IP-adressen din endrer seg i ny og ne, men du finner din IP, f.eks. på siden min IP. Det er denne du må legge inn i .htaccess-filen, jf. innlegget jeg linker til først.

Jeg er litt usikker på hva du mener med å installere alt med på «remote site», men det skal nok uansett ikke ha betydning. Poenget er at du legger inn de begrensningene i .htaccess-filen som følger med Drupal.

Olee
Olees bilde
Avlogget
Sperre tilgang til hjemmeside under konstruksjon

Hjelp..

Jeg er nå ferdig med innstaleringen av Drupal og alt virket helt ok, jeg fulgte videoen ovenfor.

Men så skulle jeg blokkere adgangen til websiden for alle andre enn meg selv inntil jeg vil publisere den, da fikk jeg problemer:)

Etter å ha sperret adgangen som du forklarte så kommer jeg ikke inn selv på drupal.. Hva har jeg gjort feil? Jeg limte inn følgende (og skrev inn min IP adresse):

<limit GET> satisfy any order deny,allow deny from all allow from xxx.xxx.xxx.xxx </limit>

men jeg kom ikke inn selv på min hjemmeside/drupal.Jeg kommer inn når jeg ikke blokkerer den slik..Internal Server Error

Håper på svar..

Mvh Olee

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.