Installasjon stopper opp....

Anonym
Anonyms bilde

Etter å ha valgt norsk språk i begynnelsen på installasjonen av Drupal stopper det opp på punktet "Installer nettsted" og det står bare "Home". Har prøvd å slette og laste opp alle filene på nytt, men det hjalp ikke. Hva skjer?? 

Ole Martin
Ole Martins bilde
Avlogget
Ble med: 15.06.2010
Begynne forfra

Dette hørtes merkelig ut. Hvilken versjon? Får du noen feilmelding? Hvilken host bruker du? En lenke til nettstedt?

- gi en fisk til en person, og personen blir mett èn gang
-lær personen å fiske, og personen blir alltid mett

Anonym
Anonyms bilde
Versjon 6.17, ingen

Versjon 6.17, ingen feilmeldinger. Jeg fikk det til før helga, men så måtte enterweb ta en restore av kontoen da jeg hadde vært litt ivrig med slettinga av filene som lå der. Etter dette kom feilen.

www.sundquistfritid.no

Ole Martin
Ole Martins bilde
Avlogget
Regner med at du jobber med

Regner med at du jobber med dette nå, siden denne feilmeldingen dukker opp:

Fatal error: Call to undefined function user_access() in /home/sundqui/public_html/includes/theme.inc on line 1776

Har du riktige rettigheter på site/default/settings.php? Har du mange moduler aktivert i sites/all/modules?

Hvis dette kommer av en nylig aktivert modul kan du fjerne denne modulen fra mappa "modules" og prøve å oppdatere siden.

Ole Martin
Ole Martins bilde
Avlogget
Ser at feilen forandrer seg.

Ser at feilen forandrer seg. Ved slike feil pleier jeg å gjøre følgende:

Ta og døp om mappa "Modules" til "Modules-1" og lag en ny mappe med navnet "Modules" og gi den rettigheter 775.

Oppdater siden din og se om den virker da. Så tar du en og en modul over til den nye mappa du laget og oppdater siden din hver gang. da ser du om hvilke moduler du har feil i.

Akkurat nå ser det ut til at det er noe med "Filter" som stopper deg.

Hvis dette var en ny side uten store konfigureringer og annet arbeid bak ville jeg slette databasetabellene og lastet opp en ny "settings.php" slik at jeg tar alt fra begynnelsen av.

Husk riktige rettigheter

Anonym
Anonyms bilde
At feilen forandra seg kan jo

At feilen forandra seg kan jo være fordi jeg sletta alt og skal prøve å legge det inn på nytt med filmen din surrende i bakgrunn :-)

Skal også prøve det du foreslår. Men jeg har ikke gjort noe annet enn det som sies i filmen, fra nedlasting til installasjon. Og som nevnt gikk det (nesten) helt fint å installere før helga....

Ole Martin
Ole Martins bilde
Avlogget
Hvis du ikke får dette til

Hvis du ikke får dette til til i morgen tidlig, kan jeg gå inn og se hva det er. Du må da lage et nytt passord på ftp-kontoen, slik at jeg kan gå inn og se på filer og da må databaseinfoen også ligge ved. Dine tabasetabeller kan bare være da jeg lager nye tabeller med egen prefix.

Bruk da e-post til å sende denne infoen.

Anonym
Anonyms bilde
YES!

Fant ut av det. Måtte slette den gamle MySQL databasen og lage en ny i cpane :-))))

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.