Installasjon av vers 7 & 6 av Drupal

kosiver
kosivers bilde
Avlogget
Ble med: 12.12.2011

Hei,

etter installasjon av MySql & PHP på min lokale NAS (Syn 107+ med 3.1 system) ønsket jeg å legge inn Joomla.

Leste så om Drupla kontra Joomla (som synes tung) her på siden - så videon og lastet ned 7ern.

Etter install. fikk jeg en flesent side med mulighet for å legge inn en artikkel, men ingen andre muligheter som admin etc som på videoen.

Lastet ned 6ern og fikk det samme etter 1.te forsøk - kom ikke til å kunne velge andre tillegsverktøy.

Prøvde på nytt, men nå gikk det hele i loop, startet på nytt med installsjonen - ga opp!

Kan noen gi tips??

mvh ks

kosiver
kosivers bilde
Avlogget
Installasjon av vers 7 & 6 av Drupal - løsning nær

Jeg har prøvd på nytt med annen strategi  og fikk endelig adminmulighetene opp, men hadde glemt å slå om settinfgsphp & Default mappen til "read only" - fikk warning i rapporten.

Rettet opp men da endte jeg i en loop igjen dvs startet instillingen på nytt. Er i gang med nytt forsøk etter fjernet alt.

kosiver
kosivers bilde
Avlogget
av vers 7 & 6 av Drupal - endelig LØSNING

Endelig. Etter flere kjøringer og reinstallasjoner av Synolog 107+ - reformattreing, installasjon av MySql +++ har jeg nå fått både versjon 6 & 7 til å kjøre!

Men installsjonsscriptene burde kunne være bedre! Spesielt dersom det finnes feil bør feilmelding vises til rett tid.

F.eks sluttmelding om avstenging av Default directory & setting.pnp kommer opp før innleggelse av de siste brukerdata.

Dersom en ike er pinlig nøyaktig ender man i en endless loop med reinstallasjon!

VIKTIG settinger  : "sites",   "777"- 775 på "default"  644 på filen "settings.php" før en går inn i f.eks administrasjon på den nye siden!

Men en får god erfaring! (fikk frisket opp Lin-/Unixen & lært php i tillegg);-)K<

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.