Kjøpe domene i mer en 1 år for SEO

Kompisen
Kompisens bilde
Avlogget
Ble med: 26.11.2010

Har lest at det lønner seg å kjøpe domene i mer enn 1år av gangen, i forhold til google ranking? Det minsker vistnokk sjangsen for at google ser på siden din som spam.

Da jeg spurte domeshop om å registrere i 3 år av gangen, svarte de at jeg kan forhånds betale hele beløpet, men domene blir bare automatisk fornyet etter vært år.

Er det noen her som kan noe om dette? finnes det en domene selger som kan registrere det i mange år av gangen?

på forhand takk om noen skulle svare

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Gamle domener

Hei,

Dette stemmer ikke. Du sikter nok til domain age, som er hvor gammelt domenet ditt er. Hvis du registrerer et nytt domene som aldri har vært registrert før, så er søkemotorene naturlig nok skeptiske til dette. Spammere kjøper jo opp store mengder domener, smasher ut masse spam på dem og håper på god ranking. Det er naturligvis ingen som tjener på dette, derfor er Google opptatt av å bekjempe spam.

Hvis du kjøper et domene og lager bra innhold på det, skaffer et par linker til det og registrerer det i Googles webmaster tools, så skulle alt gå fint. (En slik link kan du få fra forumet her, f.eks. hvis du legger inn siden din til vurdering i foraet for hjemmesider).

Jeg har i alle fall aldri hatt problemer med å registrere et nytt domene, legge innhold på det og fått det oppfattet som spam. :)

Det man kan gjøre, er selvfølgelig å kjøpe et gammelt domene på en auksjonsside som sedo.com, dog koster ofte slike domener en drøss med kroner.

Kompisen
Kompisens bilde
Avlogget
Ble med: 26.11.2010
Takk for svar bra ranking

Takk for svar

bra ranking har jeg alerede klart å få på bing og yahoo. men oss google er jeg på 4 side. skjønner ikke hvorfor

Bare lest noen engelske tråder at det er lurt å fornye med mer en et år av gangen. 

Certain signals may be used to distinguish between illegitimate and legitimate domains. For example, domains can be renewed up to a period of 10 years. Valuable (legitimate) domains are often paid for several years in advance, while doorway (illegitimate) domains rarely are used for more than a year. Therefore, the date when a domain expires in the future can be used as a factor in predicting the legitimacy of a domain and, thus, the documents associated therewith.

http://www.dailyblogtips.com/renew-your-domain-for-longer-periods/

så lurer om jeg skal betale for 3 år med engang. skader jo hvertfall ikke

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.