Klarer ikke å se hjemmesiden min

beam
beams bilde
Avlogget
Ble med: 26.09.2010

Hei

Jeg er helt fersk i dette gamet.  Har lastet opp  Drupal og gjort alle endringene iflg videoen, men får ikke se hjemmesiden.

Får flg feilmelding:

Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, webmaster@bamfoto.com and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

Additionally, a 500 Internal Server Error error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Apache Server at bamfoto.com Port 80

Hva har jeg gjort feil?

Et spørsmål til:  Jeg har kjøpt et Template Monster Theme som dere har link til på siden her.  Det er ikke et Drupal Theme, så spørsmålet er om jeg kan benytte meg av dette i Drupal?

På forhånd takk!

Mvh Bente

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
internal server error og drupal theme

Hei, prøv å se her om du får fikset 500 internal server erroren din, du blir tatt til et innlegg hvor en person har liknende problem, med tilhørende forslag til løsning. Husk at filene til Drupal skal i katalogen "public_html" om du bruker webhotell fra Bluehost. Denne katalogen er webrooten din.

Når det gjelder theme; nei, du kan ikke bruke themet i Drupal såfremt det ikke er et Drupal theme. Dog har de veldig god kundeservice, så om du forklarer dem at du har kjøpt feil i god tro, og ønsker et Drupal theme i steden, så pleier de å være veldig fleksible. Jeg vet at det ligger en tråd her om akkurat denne problematikken, så dersom du får opp Drupal først, så kan jeg godt henvise deg til den tråden senere om du ikke finner ut av det på egenhånd.

Han som hadde kjøpt feil i det tilfellet fikk i alle fall byttet til et kompatibelt theme uten noe om og men. :)

beam
beams bilde
Avlogget
Ble med: 26.09.2010
internal server error

Hei og takk for raskt svar.

Jeg har nå flyttet over alle Drupal-filene til "public_html" mappen og da forsvant den første feilmeldingen jeg fikk (se over). I stedet fikk jeg en ny!! Jeg har sjekket MySQL for riktig username/localhost/databasename og har sjekket i "settings.php" og ut i fra det jeg kan se er alt riktig. Jeg må skrive /install.php etter webadr. Hvis jeg ikke skriver det så får jeg opp flg feilmld.:

Index of /Apache Server at bamfoto.com Port 80

The following error must be resolved before you can continue the installation process: Failed to connect to your MySQL database server. MySQL reports the following message: Access denied for user 'bamfotoc-9012'@'localhost' (using password: YES).

* Are you sure you have the correct username and password?

* Are you sure that you have typed the correct database hostname?

* Are you sure that the database server is running?

For more help, see the Installation and upgrading handbook. If you are unsure what these terms mean you should probably contact your hosting provider.

I TILLEGG FÅR JEG IKKE ENDRET SPRÅK, MEN DET KAN JO HA Å GJØRE MED FEILMELDINGEN.  SAMTIDIG FORSVANT MENYEN PÅ VENSTRE SIDE.

Mvh Bente

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
MySQL hos Bluehost

Hei igjen, beklager noe tregt svar. Du har vel laget en egen databasebruker i MySQL hos Bluehost? Følger du anvisningene i den guiden, så lager du databasen, databasebrukeren og passord som du skal bruke når du installerer Drupal.

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.