Koble til FTP server hos Bluehost med FileZilla

gudmund
gudmunds bilde
Avlogget
Ble med: 28.02.2012

hei. Har kjøpt domene og webhotell hos bluehost.har valgt domenenavn og passord, men når jeg skal legge inn på filezilla serveradmin. får jeg "kunne ikke koble opp server" Når jeg logger meg inn på bluehost får jeg frem at min server heter box 467.bluehost.com. kan dette stemme?

mvh gudmund

jakttur med chanti

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Host til webhotell hos Bluehost

Hei,

Når du skal legge inn host (tjener) i Filezilla, så skal du bruke ftp.dittdomene.com hvis du har webhotell fra Bluehost.

Fungerer ikke dette?

gudmund
gudmunds bilde
Avlogget
server

hei takk for svar. nei får samme beskjed

jakttur med chanti

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Hva er ditt domene?

Kan jeg spørre hva domenet ditt er? Hvis jeg får det, så ser jeg om det gir noen respons på ping. Hvis du ikke ønsker at domenet ditt er synlig, kan jeg sensurere det ut med en gang jeg har fått det.

gudmund
gudmunds bilde
Avlogget
domene

Hei. mitt domene er bogstadmontasje.net

jakttur med chanti

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Host i FileZilla

Jeg prøvde å få kontakt med FTP, og det gikk. Er du helt sikker på at du gjør det riktig? Se på skjermbildet nedenfor. Det er fra FileZilla (jeg har engelsk versjon)

Du skal du legge inn ftp.bogstadmontasje.net her.

Filezilla Host

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Om å koble til webhotell med FileZilla FTP

Fikk du det omsider til, siden vi ikke har hørt noe mer fra deg?

Jeg har skrevet en noe mer omfattende guide med videoer i hvordan man installerer Drupal på webhotell fra Bluehost. I den guiden viser jeg også hvordan man bruker FTP for å koble til webhotellet. Jeg anbefaler deg at du tar en titt på dette. Her er en link direkte til hvordan man bruker FileZilla. 3:38 (3 minutter og 38 sekunder) inn i videoen viser jeg hvordan man legger inn data i site manageren i FileZilla FTP-klient. Legg inn data som vist på bildet i innlegget ovenfor, slik jeg gjør i videoen, så skal ting fungere. :)

gudmund
gudmunds bilde
Avlogget
Tilkobling via FTP

Kommando: USER bogstadmontaje.net

Respons: 331 User bogstadmontaje.net OK. Password required

Kommando: PASS *********

Respons: 530 Login authentication failed

Feil: Kritisk feil

Feil: Kunne ikke koble til serveren

Hei igjen. Jobber sent og tidlig. blir desverre liten tid til å sitte med pc. Derfor dette tar litt lang tid.

Men når jeg har lastet ned filezilla og skal koble til server får jeg bare opp samme beskjed. Som vist ovenfor.

det er sikkert en feil jeg gjør, men jeg klarer ikke å finne ut hva.

Setter veldig stor pris på deres hjelp.

mvh Gudmund

jakttur med chanti

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Du skriver nok inn feil brukernavn

Hei, ikke noe problem. Vi kan bruke den tiden du trenger vi. :)

Alternativ 1 – Domene er ikke brukernavn for FTP

Du burde sjekke velkomstmailen din fra Bluehost. Jeg tviler sterkt på at du har skrevet riktig brukernavn. Jeg har selv webhotell fra Bluehost, og det er ikke vanlig å bruke domenet som brukernavn når man logger på FTP.

I velkomstmailen fra dem kan du se en del detaljer, herunder FTP-detaljer (i den høyre og gule kolonnen i mailen). Der skal brukernavnet til FTP-kontoen din stå. Se på bildet nedenfor: Det er av min velkomstmail fra Bluehost. Legg merke til informasjonen i den blå ringen. Der har jeg krysset vekk brukernavnet mitt. Det er der du finner brukernavnet du må benytte for å logge på FTP.

Kan du prøve å logge på med det brukernavnet og si om det fungerer?

Bluehost FTP detaljer

Alternativ 2 – Det mangler en «s» i brukernavnet.

• bogstatmontaje.net (det du har skrevet)
  • bogstadmontasje.net (domenet du har registrert)

Hvis du ser på feilmeldingen du får, så ser du at det mangler en «s» der. :)

gudmund
gudmunds bilde
Avlogget
dette gikk fint det. nå går

dette gikk fint det. nå går det an å logge inn. men s kommer jeg til det punkt der du laster filer. det kommer ikke opp det samme til meg, ser ikke filezilla og index. html under filer til venstre

gudmund

jakttur med chanti

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Veien videre

Det er ikke meningen heller det :)

De filene jeg har til venstre der, det er filer jeg hadde liggende lokalt på PCen min da jeg tok opp videoen for over 2 år siden. Venstresiden er min lokale PC, høyresiden er webhotellet.

Det du har fått til hittil er å koble deg til webhotell med FTP, slik at du kan overføre filer fra PCen din og over på webhotellet.

Jeg regner med at du har tenkt til å installere Drupal? I såfall er du jo klar til å følge alle videoguidene. Jeg anbefaler deg å kikke på videotutorialene om Drupal. Begynn øvert og beveg deg nedover. Da ser du litt av hva du kan gjøre med CMSet og hvordan ting henger sammen. :)

Installering av Drupal starter på den tredje videoen, de to første er en slags introduksjon til hva et publiseringsverktøy er og den andre er en bred oversikt over administrasjonspanelet i Drupal. Du må forbrede deg på å lære mye, så ta tiden til hjelp.

Ikke vær redd for å gjøre feil. Da blir man bare altfor forsiktig. Hvis du gjør noe feil, så kan alltids jeg hjelpe deg å rydde opp igjen uansett.

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.