Kurs i Drupal

Anonym
Anonyms bilde

Har fått mange gode tips og råd på hjemmeside.org, men synest likevel det er ein terskel for å komme i gang med Drupal. Finst det kurs i Drupal i Oslo? Er i etableringsfasen av eige firma, og har foreslått for Serviceetaten for næringslivet at dei kan tilby "Drupal-kurs for dummies". Kven er det eigentleg som står bak hjemmeside.org - er vedkommande interessert i å tilby kurs også? Evt veit de om andre som tilbyr kurs i Oslo?

M.

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Kursing og spørsmål om forbedringspotensiale

Hei, først og fremst vil jeg stille deg noen spørsmål som jeg håper du tar deg tid til å svare på. Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg ønsker at ting skal være best mulig for dere som bruker nettstedet til å lære.

1. Hvor synes du skoen trykker?
  2. Hva er vanskelig?
  3. Hvordan kunne ting vært enklere lagt opp?
  4. Hva kunne du tenkt deg mer informasjon om?

Kunne det vært en idé med en slags "overfladisk" innføring i brukergrensesnittet? I mitt videokurs tar jeg jo først og fremst sikte på å begynne fortest mulig. Mulig dette henger sammen med min egen måte å lære på. Learning by doing. :) En slik video kunne kanskje vært mer, se og lær, og ikke gjør det jeg gjør og lær, eller?

Tar i alle fall mot forslag til forbedringer og ønsker med åpne armer. :)

Jeg vet ikke om det finnes kurs om Drupal i Oslo, da jeg har lært alt jeg kan ved å lese engelske ressurser og eksperimentere på egenhånd. Det skal nevnes at jeg hadde et godt utgangspunkt, fordi jeg allerede kunne programmere ganske avanserte løsninger før jeg begynte med CMS.

Jeg liker å lære bort, så live kursing kunne kanskje vært en god idé, hmmm. Grunnen til at jeg har valgt å lage en læringsressurs på nett er ikke fordi jeg har et radiotryne, men heller fordi den ikke blir geografisk begrenset. Folk fra Nordkapp såvel som urbane Oslo kan titte, lære og kose seg. En annen grunn er selvfølgelig at man har mulighet for å stoppe opp og gå tilbake, dvs. lære i sitt eget tempo.

Forumets funksjon er at folk som er i læringsfasen kan spørre, og siden alle spørsmål og svar er online, så kan andre som kommer til lese svarene på andres problemer, og dermed løse egne problemer evt. lære mer.

Skal tenke litt over og undersøke om det er et marked for live kursing i dette markedet. Man får jo fort endel kostnader i forbindelse med lokaler, mat o.l. Og siden det er så mye ny informasjon, så må det nok gå over flere kvelder (mange er jo på jobb på dagtid).

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.