Lage tabeller

Kriz
Krizs bilde
Avlogget
Ble med: 29.04.2010

Hei,

jeg er ikke sikker på hvor dette emne skal ligge i men siden jeg jobber / lærer meg drupal så valgte jeg her.

Jeg lager en side for vårt team (team-long.no som ikke er laget med drupal). Jeg ønsker å lage en helt ny side med Drupal som skal gjøre det enkelt for trenere å legge inn ny blogpost/artikkel (det kan jeg nå) men også kunne oppdatere persene til utøverne og kunne liste de opp slik som de er gjort på nåværende webside. Jeg ønsker en drop-down visning av utøvernes topp 10 beste tider i hver øvelse.

eks. 

Kristian Jarnung

Perser: 

800m - 2,02,35 (06-08-1998)

3000m - 8,32,79 (17-08-1998)

(drop-down) - 8,35,56 

- 8,38,92

- 8,40,54 (30.07-1997)

5000m - 14,59,00 (20-08-2000)

Altså når trenere legger inn ny pers så flyttes alt ned ett hakk. Alle persene/tidene skal ligge i databasen så jeg kan søke på de senere. 

Et admin panel for trenere hvor de kan legge inn alle alle persene for hver utøver og for team rekorder. 

Jeg vet at dette er mye arbeid, men er det noen som har en peiling på hvilken modul jeg kan bruke, prøve å lete litt men ble ikke helt klok på alle de modulene som ligger ute. 

Jeg kan opprette dette med Dreamweaver og Msql, men så var det å få det konvertert til drupalformat da. 

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Valg av moduler

Hei,

Dette kan bli en lang prosess, ja, for her skal du inn på mye forskjellig.

Du bør begynne med å se gjennom alle videoene om Drupal her på nettstedet. Du vil da lære om brukergrupper og spesielle rettigheter, samt. modulene CCK og views.

CCK brukes for å opprette egne nodetyper (for lagring av tider), mens views lager visninger av data. Du kan også bruke modulen contemplate for å forme måten nodene med tider skal vises.

Hvilken løsning du bruker, ja, det blir opp til deg. Jeg håper i alle fall ikke du har dårlig tid, hehe.

Kriz
Krizs bilde
Avlogget
takk for svar

Ja skal se videoene om CCK og views igjen, det var mye å lære der.  

Nei har heldigvis ikke dårlig tid. 

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
God tid er god læring :)

Ta deg tid til å lære CCK, views og gjerne contemplate også. Da har får du tilnærmet full kontroll på lagring og presentasjon av innhold. :)

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag. :)

Det er ikke for å være avvisende jeg henviser til videoene, men for å utføre en så intrikat oppgave som du ønsker, så er det nok best at du har litt kunnskap før jeg evt. begynner å hjelpe deg med det, ellers er jeg redd vi vil bruke en god stund på å få det til, og at læringsutbyttet ditt blir lavt.

Kriz
Krizs bilde
Avlogget
Ja du har helt rett, best at

Ja du har helt rett, best at jeg lærer meg det og forstår hva jeg driver med, dessuten har jo du brukt tid på å lage gode videoforklaringer og da er det ikke vits i å forklare på nytt.

Men nå vet jeg i hvert fall hvor jeg skal begynne :) 

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.