Har laget en hjemmeside i MS Frontpage og på noen nettlesere overlapper tekstbokser bilder...

Koofy
Koofys bilde
Avlogget
Ble med: 18.10.2011

Har laget en hjemmeside i MS Frontpage og på noen nettlesere overlapper tekstbokser bilder...

Når jeg ser websiden på min egen pc så er tekstbokser ( dem med blå bakgrunn )  rett plassert, ( bpde i internet explorer og google chrome ) mens på andre pc'er i de samme nettleserene og med samme skjermoppløsniong så overlapper tekstboksene bildene og/eller tekstboks og bilder kommer under hverandre og ikke ved siden av hverandre slik de vises i mine netlerere. noen som vet hva som skal til for at dette skal vises riktig i alle nettlesere/pc'er ?

adressen til sidene er: www.bobilutleiebergen.no

På forehånd takk for hjelpen :-)

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Bruk tables hvis du går for Frontpage

Heisann hoppsann.

Hvis du bare har én bobil, så går det fint ann å bruke Frontpage for å lage hjemmeside, men hvis du planlegger å kjøpe og leie ut flere bobiler, så ville jeg nok gått for Drupal (det ligger videoguider her på hjemmeside). Videre må jeg si at jeg ikke er stor fan av MS Frontpage, da ville jeg heller brukt Adobes Dreamweaver.

Jeg kikka på siden din i nettleserne Chrome, Firefox og Opera – samtlige i siste versjon. Det eneste som så noe rart ut er at det første bildet henger langt ut til venstre. Videre vises ikke "fjernstyrtpchjelp.no"-banneret øverst i Firefox.

Hvis du absolutt vil bruke Frontpage, så ville jeg nok bare satt bildene og skriften i en tabell med to kolonner (table). Dette er dog ikke semantisk korrekt, men ved bruk av Frontpage går man så på tvers av gjeldende webstandarder, at et table likevel ikke gjør vesentlig skade.

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.