Her får du hjelp til å lage hjemmeside med video. Alle verktøy og programmer vi bruker til å lage webside er gratis.
Mafiaspill installasjons problemer
hei.
jeg har kjøpt et mafia spill script men jeg får ikke til og instalere det! kan noen her hjelpe meg!
jeg har kjøpt følgende script http://ravan.info/_catalog/php_scripts/_mmorpg_game_script_v_1.2
jeg takker for hjelp:)
FileZilla, eller lignende.
Hei,
Beklager, men jeg kjenner verken til spillet du har kjøpt eller hvordan det skal installeres. Etter en rask titt på siden du viste til, ser det imidlertid ut som om installasjonsprosess skal gå automatisk og lett. Jeg antar at det bare er å overføre filene jfr. bruksannvisningen som følger med, for så å starte installasjonsprosessen.
Som sagt har jeg ikke innblikk i hvordan dette spillet fungerer, så om jeg var deg ville jeg nok satt meg litt inn i bruksannvisningen før jeg gikk i gang.
Jeg ser nå at du har fått failed på installasjonen, fordi du ikke installerer i root-katalogen.
http://www.mafianorden.net/ - som du ser der ligger spillet i katalogen "mm11", sørg for at alt ligger i rooten. Da får du kanskje installert det.
Nei, jeg synes du skal prøve selv først. Pakk opp zip-fila med mafiaspillet lokalt på pcen din. Les instruksjoner og last opp alt via FTP til rootkatalogen på webhotellet ditt. Gå så til domenet og start installasjonsprosessen.
Det er ikke noe enklere for meg enn for deg. Jeg må også lese instruksjonene og det klarer jo du også. Du må jo strengt tatt nødt til å lære deg hvordan dette fungerer, hvis du skal administrere spillet.
Jeg får kanskje tid til å se på det senere. I dag skal jeg reise 20 mil med buss, pluss at jeg har en god del å gjøre i uken som kommer. Hvis jeg får tid, så skal jeg si fra.
Har du tatt kontakt med dem du kjøpte mafiaspillet fra da? De må da ha noen form for support?
Akkurat, det er problemet med å kjøpe slike billige spill-script. Man kan ikke forvente å få hjelp når man trenger det. Forhåpentligvis følger det med god dokumentasjon, slik at du kan lese deg frem til hvordan spillet skal administreres.
Det er jo en rekke oppgaver du som administrator for et slikt spill må utføre. Gjerne backup av database og så videre. Det er viktig, fordi data kan gå tapt. Har du ikke en backup da, så betyr det at du får en rekke illsinte spillere. All tiden de har investert i å spille spillet ditt vil ved en slik krise nemlig ha mistet alle sine duppeditter og så videre.
du har ikke lagt spillet inn i FTP'en enda.
Har du fjernet det eller ikke bare fått det til?
Om du ønsker så kan jeg sikkert hjelpe deg. Via TeamViewer F.eks? Tipper det inneholder en instalerings fil ellers er det bare finne de rette konfigurasjons filene og sette inn Database informasjon & lime inn SQL i databasen :)
Hei Om du ønsker hjelp i dag burde du godta snart. For jeg skal opp klokka 05.30 i mårra å skal helst ha tid til litt andre ting også :) Som jeg skrev som velkommst melding så hadde jeg foretrukket skype. Ettersom det er der jeg har mine nettkontakter.
Skulle til å fikset det men han kjøpte et annet mafia spill han heller ville kjøpe. Så da er det i hvertfall satt opp. :)

http://www.mafianorden.net/mm11/upload/install.php