Motta varsling ved svar i forum på Hjemmeside

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008

Har nå lagt til ny funksjonalitet som sender deg en epost når det er aktivitet i tråder du har opprettet eller vært delaktig i. Det fungerer som følgende.

Varsling for brukere

I kontrollpanelet ditt (tilgjengelig fra linken "Min konto" - "Rediger" som nås fra venstre meny når du er innlogget) har du nå fått noen nye valg.

Ett for å motta varsling når andre poster i dine tråder, og ett for å følge med på tråder du er aktiv i. Du kan også velge om du vil få varsling når folk svarer på akkurat din kommentar, eller når de er aktive i tråden i det heletatt.

Varsling for gjester

Gjester kan også poste, men de kan ikke motta varsling i tråder det oppretter (mulig jeg kan få modifisert til dette etterhvert). Hvis en gjest svarer på noe og taster inn eposten sin kan han derimot motta varsling. Det er frivillig hvorvidt man vil skrive inn epost eller ei.

Sting
Stings bilde
Avlogget
Ble med: 11.01.2010
Litt bugs...

Hei!

Denne funksjonen driver og sender meg mail om nye poster i forum jeg har skrevet i, men det medfører ikke riktighet! Trengs visst en liten "brush-up"...

Hjemmeside: www.arleeproductions.org

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Beklager feil

Hehehe, såpass. Det beklager jeg. Håper ikke vi snakker om mange eposter her nå?

Hvis du ikke har slettet dem, kan du bare klikke RE og sende dem tilbake til avsender så jeg får se hvilke poster det gjaldt? Hadde strevsomheter med å installere denne funksjonen og jeg tuklet litt her & der. Ikke moro at den sender ut feil! (Jeg lo for å skjule de faktiske følelsene mine som var flauhet over situasjonen).

Ser du har valgt å ikke subscribe til denne tråden, får du likevel mail om den?

PS: Takk for andre bugreport hittil. Godt du er oppmerksom.

Sting
Stings bilde
Avlogget
Mail sendt

Hei!

Bare hyggelig å kunne bidra!

Mail er sendt, med tre mailer sendt fra hjemmeside som vedlegg.

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Subscribe til forumtråder der man har deltatt

Hei, har sett på mailene nå. Det var den samme tråden tre ganger? (Mailene jeg fikk av deg gjaldt samme tråd tre ganger i alle fall). Jeg skal poppe inn i databasen og kluddre litt manuelt nå.

Det kan se ut til at modulen har subscribet alle medlemmer til å motta varslinger på tråder de har deltatt i forut for installasjon av varslingsmodulen.

Siden du var delaktig i tråden har du mao blitt subscribet til den. Dette skal jeg ordne slik at ingen er subscribet til tråder de har vært delaktig i forut for installasjon av modulen.

Vil mao fjerne alle abonnement før 28.02.2010, siden det var da jeg implementerte dette. Merk også at du kan stille inn ting under kontrollpanelet til brukeren din.

Der kan du velge om du vil få varlinger på tråder du har opprettet, og/eller varslinger på tråder du har deltatt i, og om varslingene på tråder du har deltatt i skal gjelde alle svar (selvom de ikke er direkte til deg), eller bare svar.

Sting
Stings bilde
Avlogget
Stemmer - det gjaldt samme

Stemmer - det gjaldt samme tråden alle gangene. Det stemmer også at jeg automatisk ble "abonnent" på varsling. Ellers kan nevnes at jeg ikke har fått utilsiktede varsler som jeg ikke har bedt om!

Min preferanse er for øvrig at varslingsboksen ikke er krysset av som standard, men det er meg, da...

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Varsling i tråder

Hei igjen, nå har jeg kikket litt på det. Løsningen ble å sette alle abonnementer før installasjon til å ikke notifisere, så nå skal verken du eller noen andre få flere mailer med mindre dere selv velger å motta dem.

Slik fungerer (eller skal det fungere :) nå:

1. Gjester som skriver inn epost og ticker av for varsling mottar varsling
  2. Gjester som ikke skriver inn epost, eller skriver inn epost, men fjerner varsling får ikke varsling
  3. Brukere som er registrert mottar i utgangspunktet varsling som standard, men kan skru av dette i kontrollpanelet for sin bruker.
  4. Brukere som har deaktivert varsling i kontrollpanelet kan velge at de vil motta varsling i tråder de deltar i.

De fleste vil gjerne ha varsling, så jeg synes det er bedre for den enkelte at medlemmer kan skru av default varsling, fremfor at de må gjøre noe for å få det.

Ved første varsling blir de jo oppmerksom på funksjonen, og kan da ta stilling til om de ønsker eller ikke ønsker det. I notifiseringseposten har jeg nå lagt inn informasjon om at man kan velge hvorvidt man ønsker/ikke ønsker notifisering ved å logge seg på og stille inn dette i brukerkontrollpanelet.

Mulig noen vil mene det er pågående å gjøre det på denne måten, derfor har jeg også lagt inn en notis om dette i velkomstmailen til nye brukere.

ThomasK
ThomasKs bilde
Avlogget
Donator
Ble med: 30.12.2009
Jeg kunne tenke meg at "Send

Jeg kunne tenke meg at "Send meg epost..."-checkboxen'en var unchecked som standard. jeg krysser den av i de flste tilfeller.

Eller kansje en slik funksjon?:

• Du starter ett inlegg: checkbox = checked
  • Du svarer på ett inlegg: checkbox = unchecked

med hilsen
Thomas Kile

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.