Muligheter for forum avdelinger som representerer Jquery, php, css etc, kategorert?

adw4nced
adw4nceds bilde
Avlogget
Ble med: 04.11.2011

Jeg har merket meg her den lille tiden jeg har vært medlem, (runder vel av 15 timer nå) at det finnes noen medlemmer her samt "Hjemmeside" selv, som har en god del peiling. Nå vet jo ikke jeg om du har tenkt til å ekspandere dette nettstedet, Men jeg ser store muligheter, og derfor sier jeg også at det ville vært helt konge med "norske" tutorials ang relaterte ting innenfor koding, f.eks Jquery, php og div. Egne kategorier i forumet for disse hadde jo vært helt konge, kunne ha åpnet en mye større kunde database og trafikk, samt ville det hjulpet mange av oss som ikke bare ser etter "grunnmuren" i hvordan www. funker.

Dette er jo bare et forslag. 2 stk hittil har jeg merket at har en viss peiling i forumet, Men det er sikkert mange fler.

Håper det blir muligheter for dette i fremtiden, og noen få videoer "mer indepth" i hvordan .css funker hadde vært strålende, er det noe sted folk feiler grundig er det i hvordan en .css funker optimalt.

Jeg koser meg uansett med koding om det skulle komme eller ei, Mener bare at det hadde vært en strålende ide både for min og din suksess. :D

Brenner for koding. Et hav av muligheter, en ekspanderende hobby.

goran298
goran298s bilde
Avlogget
BidragsyterDonator
Ble med: 31.03.2010
Muligheter for forum avdelinger som representerer Jquery, php, c

Hei smil

Har ikke sett denne før nå geipe

Nå finnes det allerede noen videosnutter om PHP her, de videoen er det du trenger å kunne når det gjelder PHP.

Jquery, er i utgangspunktet Javascript. Mere riktig slik jeg har forstådt det er det en sammling med diverse måter å gjøre ting på i Javascript med noe utvidet funksjonlitet. For å lære seg dette bør man ha det mest grunnleggende kunnskapen om Javascript. Her regner jeg med at det kommer noe etterhvert, enten at hjemmesidemannen kommer med noe eller at kanskje noen andre kommer med en eller flere guider blunk

Adobe Flash og ActionScript er jeg ikke sikker på om hjemmesidemannen kan.... men det kan hende at jeg kommer opp med noen guider her etterhvert da dette er en stor del av studiet jeg går. Men når dette er sakt, så er det svært få som trenger denne delen for å kunne lage gode nettsider. Dette er et program og et script språk som er ment for å øke funksjonalitet på nettsider f.eks. "browser games" eller for å lage annonser for nettsider.

Uansett for de fleste så vil det som allerede ligger her være mer enn godt nok for de fleste og dersom man bruker mye tid på å sette seg inn i PHP så er det veldig likt andre script språk.

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Muligheter for forum avdelinger som representerer Jquery, php, c

Det goran sier er sant. Jeg har aldri satt meg inn i Actionscript fordi jeg ikke har hatt behov for det. jQuery er et library kodet i JavaScript som gjør det superenkelt å få masse funksjonalitet. Hvis du kan en del PHP så kan du enkelt kode jQuery også (jQuery er enklere enn JavaScript, hele poenget med biblioteket er å gjøre det effektivt og enkelt å gjøre ting). Det er en fordel å kjenne syntax i JavaScript, fordi jQuery som sagt bygger på denne.

Hvis du kan PHP så skulle jeg anta at du trenger 10-16 timer for å gjøre deg kjent med jQuery og JavaScript inntil du kan gjøre ganske mye stilig. Det er bare å lese et par tutorialer og gjøre et par eksempler, så er du oppe å går på notime. Jeg har også svart og lagt ut noen jQuery-eksempler på siten her. På seobin.org bruker jeg masse jQuery og JavaScript i kombinasjon med PHP (AJAX).

Jeg kommer ikke til å gjøre denne siden om til en stor programmeringsguide, Hovedmålet her er introduksjon for nybegynnere i håp om at de skal ta steget ut i den store verden. Min funksjon er å vise at programmering ikke er skummelt.

Hvis jeg skulle laget noe mer omfattende, så vil det i tilfellet bli skillt ut på et eget domene som blir mer rettet mot koding. Jeg skal ha noe mer om PHP, mer om MySQL (med og uten kombinasjon med PHP) samt litt jQuery. Stikkordet er som sagt introduksjon.

Grunnen til at jeg har koding her er todelt. Først og fremst er det som sagt en start for nybegynnere, og for det andre håpet jeg at de som velger å bruke et CMS setter seg inn i elementær HTML, CSS og PHP. I Drupal kan man f.eks. bruke Contemplate modulen for å skreddersy visning av innhold ved hjelp av basic PHP. I tillegg har man forutsetning for å modde på templates med basic HTML, CSS og PHP-kunnskaper. smil

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.