Her får du hjelp til å lage hjemmeside med video. Alle verktøy og programmer vi bruker til å lage webside er gratis.
Nettadresse - Omskriving av URL i Drupal
Hvordan får jeg til at adressen til siden heter f.eks.
mittdomene.com/leder
i stedet for sånn som den er nå at den heter
mittdomene.com/taxonomy/term/1
?
På forhånd takk for svar :)
Hei, dette kalles «rewriting URLs» eller omskriving av URLer, og er en del av SEO (Search Engine Optimization) eller søkemotoroptimalisering, som det heter på norsk.
I denne videoen tar jeg opp hvordan man rewriter URLer i Drupal. Prøv å følge den videoen, og hvis ikke du får det til da, så skal jeg hjelpe deg.
PS: Beklager at jeg har vært så fraværende den siste tiden, men jeg har hatt en ekstremt hektisk eksamensperiode nå før jul, og det er grunnen til at jeg ikke har fått svart på mange av henvendelsene her.
Så bra! Det er nok en idé å se gjennom alle videoguidene jeg har om Drupal, hvis ikke du har gjort det. Da ser du de mest brukte modulene i bruk, og noen av mulighetene de gir. :)
Har svart på alle spørsmålene jeg har funnet fra deg nå.
Hvis ikke det er snakk om så mange alias, så er det like greit å gjøre det manuelt.
Slik skriver du om alle aliaser manuelt:
- Gå til domene.com/admin/build/path/list/php
- Under «Filtrer aliaser», skriver du «php» og trykker på «Filtrer»
- Aliasene med php i seg kommer opp, og du kan trykke «rediger» for å fjerne .php.

Tusen takk! Det gjorde susen vet du :)
Har stått ganske stille en stund nå, har noen andre tråder her jeg gjerne skulle hatt hjelp med og :)