Ønsker .no domene

Selvikvåg
Selvikvågs bilde
Avlogget
Ble med: 07.01.2010

Hei igjen,

Etter en del lesning ønsker jeg å benytte BlueHost som webhotell.Er det mulig å få .no domene ved bruk av BlueHost? Jeg fant bare .com o.l.

Jeg har forresten et eget firma reg. i Brønøysund, så da skal det vel være mulig å søke om .no domene.

Takk for god hjelp.

-Petter

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Domene hos domeneshop og webhotell hos BlueHost
  1. Du kan dessverre ikke registrere no-domene hos BlueHost
  2. Du kan ha no-domene hos en annen registrar og webhotell hos BlueHost

Det du må gjøre er å registrere no-domenet ditt hos en annen leverandør først.

Egenerklæring for no-domene

Når du registrerer et no-domenet, så må du skrive under på en egenerklæring. Denne må sendes inn til registraren (feks Domeneshop) som vedlegg via epost eller faks.

Du kan lage et vedlegg av egenerklæringen ved å ta et høyoppløselig digitalt bilde, eller skanne den inn og lagre som PDF eller bildeformatene JPG/GIF/PNG. Bare pass på at alt er tydelig og lesbart, ellers får du den i retur.

Normalt tar et kjøp av no-domene rundt 2-3 timer, men siden det er kveld nå, blir nok ikke kjøpet ditt effektivisert før i morgen. Etter du har domenet, kan du kjøpe webhotell.

Guide, domene og webhotell hos to leverandører

Vet ikke om du har lest dette, men jeg skrev en guide for hvordan kjøpe domene hos Domeneshop og webhotell hos BlueHost for et par dager siden.

no-domene og organisasjonsnummer

Jeg har forresten et eget firma reg. i Brønøysund, så da skal det vel være mulig å søke om .no domene.

Da får du no-domene, såfremt domenet er ledig og du ikke bryter tredjeparts varemerke. Feks hvis du prøver å registrere cola.no el.l

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.