Oppkobling mot host feiler

Øystein
Øysteins bilde
Avlogget
Donator
Ble med: 16.01.2010

Når jeg forsøker å koble FileZilla opp mot One com får jeg følgende beskjed:

Tilkoblingsforsøket feilet med EAI_NODATA - No address associated with nodename
Feil: Kunne ikke koble til serveren

Jeg mener bestemt at jeg har lagt inn korrekt host, user og password. Etter at denne feilmeldingen har dukket opp forsvinner portnummer 21 i sitt vindu. Har det noe å si?

Har prøvd å slette alle innskrevne navn, passord osv, men det samme skjer og portnr. forsvinner hver gang.

Øystein

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Mulige forsinkelser i DNS (Domain Name Servers)

Portnummeret for FTP er (som default) 21, og FileZilla tar utgangspunkt i at du bruker denne porten uavhengig av om den er definert eller ei.

Det første du burde prøve å gjøre er å kjøre en tracert mot hosten. Start f.eks. CMD via Start, Kjør og cmd.exe i Windows. Skriv så inn

tracert ftp.hostname.tld

Kjør også en ping mot FTP hosten

ping ftp.hostname.tld

Du vil da se om det finnes en route til FTP-serveren fra din IP. Feil på nettverket (ie: internett) kan forekomme.

Hvis du nylig registrerte domenet ditt, så kan det hende at DNS endringene ikke er oppdatert rundt i DNS-tjenerne enda. (Svaret er da å vente litt)

Kommer du inn på websiden via domenenavnet ditt?

Anonym
Anonyms bilde
 Jeg kommer ikke inn på

Jeg kommer ikke inn på websiden via domennavnet.

Ved ping svarer systemet finner ikke vert ftp. hostname

Ved CMD svarer systemet: kan ikke løse navn på målsystemet ftp. hostname. tld

Øystein

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
DNS er nok ikke oppdatert for domenet

For sikkerhets skyld: Jeg regner med at du byttet ut ftp.hostname.tld med hosten du fikk i mailen fra One. :)

I såfall er nok tilfellet at DNS (Domain Name Servers) ikke er oppdatert. På nettet har man en rekke DNS-servere, disse oppdateres løpende. Formålet deres er å knytte domener til IP-adresser. Oppdatering av DNS-servere kan ta alt fra 1 til 48 timer.

Hvis du sender meg domenet ditt, så skal jeg kjøre en traceroute samt. prøve å gå inn på domenet herfra. Mulig min ISP (Internet Service Provider) bruker oppdaterte DNS-servere. Du kan godt sende det på mail.

PS: Jeg står på farten nå, så det kan hende jeg ikke får svart før om noen timer. Skal ut på en lengre reise.

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Domenet er ikke registrert

Hei, jeg har nå mottatt epost med ditt domene. Det ser ikke ut til at domenet er registrert enda. Du kan selv se dette under et domenesøk, f.eks. hos Domeneshop.

Hvis du har fått detaljene fra One, anbefaler jeg deg at du tar kontakt med dem på chat for å få klarhet i hvorfor domenet står uregistrert enda.

Det kan hende domenet fremstår som uregistrert fordi behandlingen av domenesøknaden ikke er fullbyrdet, eller at DNS ikke er oppdatert. Dette fremstår likevel som uvanlig, i betraktning av mine erfaringer.

Anonym
Anonyms bilde
Domenet er ikke registrert

One svarer at søknaden ikke er ferdigbehandlet ennå, men det skulle være i orden i løpet av søndagen.

Eystein

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Da går det nok i orden med domene og webhotell

Hehe, da går det nok snart i orden med domene og webhotell for websiden din, tenker jeg. Merkelig at de sender deg detaljene om pålogging m.m før orderen er effektivisert.

Gikk du utenom normal ordreprosedyre? Pleier jo å gå meget radig når man registrerer domene og webhotell hos nevnte webhost.

Anonym
Anonyms bilde
Da går det nok i orden med domene og webhotell

Jeg fulgte standard prosedyre for å registrere domene. Alle opplysninger kom i går. Ser at de skriver at det har vært noe tull med nettet i går, mulig noe av årsaken kan ligge der.

Ø.

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.