Oppretting av profil

H_Vard16
H_Vard16s bilde
Avlogget
Ble med: 23.09.2010

Hei. Jeg sliter jo som vanlig med oppretting av hjemmesiden. Da jeg skulle prøve å opprette profil via Drupal, så ble jeg veldig frustrert, av flere grunner;

For det første, så ble jeg irritert over at det bare kom flere og flere moduler å installere.

For det andre, så ble jeg irritert over at jeg ikke fant der hvor forskjellige filer.

Jeg prøvde å laste ned fra den her: http://ftp.drupal.org/files/projects/content_profile-6.x-1.0.tar.gz

Og da kom det bare flere og flere moduler jeg måtte sette opp.

Kan du hjelpe meg?

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Brukerprofiler på hjemmeside laget med Drupal CMS.

Content profile som du viser til er til for å lage profiler som innhold. Dette krever flere tilleggsmoduler, gjerne fordi de som velger den løsningen ønsker masse fleksibilitet rundt hvordan profilene skal vises, hva de skal inneholde og i hvilken rekkefølge innholdet skal vises.

Kan du ikke heller begynne med de interne profilmodulene i Drupal? Eventuelt er det smart å sette opp en oversikt over hva du ønsker profilene skal inneholde, hvordan de skal fungere, m.m. Da blir det litt enklere å hjelpe deg :)

H_Vard16
H_Vard16s bilde
Avlogget
Ble med: 23.09.2010
 Kjempefint! :)  Ligger de

Kjempefint! :) 

Ligger de interne profilmodulene under moduler i drupal? Bare gå inn på administrer -> moduler -> markere profile?

Jeg vil gjerne kunne ha opp; Alder, bosted og når personen registrerte seg. Pluss at jeg gjerne vil ha en skrive boks, hvor folk kan skrive inn akkurat det de vil, og så ender det på profilen deres. :)

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.