Overføre en allerede laget hjemmeside over til Drupal?

dkkarlsen
dkkarlsens bilde
Avlogget
Ble med: 06.10.2010

Hei! Prøver meg på å få hjelp her. Jeg kan så og si null om hjemmesidelaging, men jeg har laget min ved å bruke templates i www.one.com. Har også lastet ned FTP programmet filezilla og synkronisert slik at jeg får alle filene ned på pcen. Det går seint å oppdatere nettsiden direkte på nettet via www.one.com, så jeg ønsker kunne gjøre det lokalt på pcen for så og laste opp oppdaterte filer til webhotellet. Noen som kan hjelpe? Skjønner at jeg må få lastet ned et cms-program eks drupal... men hvordan få alt arbeid jeg har gjort inn på dette programmet?

Tusen takk for hjelp som måtte komme.

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Ditt arbeid kan ikke emigreres til Drupal på enkel måte.

Hei, og lykke til med hjemmesideprosjektet ditt.

Må dessverre komme med dårlige nyheter; det du har gjort hittil lar seg ikke emigrere over til Drupal på noen enkel måte. Hvis du kun skal ha over tekst er det dog en enkel jobb, for det legger du bare inn i "noder" (som er Drupals betegnelse på innhold). Menyer og liknende settes enkelt opp fra backendet i Drupal.

Når det gjelder design og liknende, så bruker Drupal såkalte themes, dvs templates. For å designe et eget theme i Drupal kreves relativt god innsikt. Den gode nyheten er at det finnes gratis "basispakker" som du kan bygge videre på. Zen sin pakke er god på dette punktet.

Alt jeg skriver her er nok relativt vanskelig for deg å forstå, og det forstår jeg. Læringskurven er veldig bratt. Derfor anbefaler jeg deg at du ser på opplæringsvideoene om Drupal her på Hjemmeside. Da skjønner du hvordan ting fungerer og ser hvordan du kan modifisere ting til egen nytte og glede. :)

dkkarlsen
dkkarlsens bilde
Avlogget
Ble med: 06.10.2010
Tusen takk for svar! Dumt

Tusen takk for svar!

Dumt det ikke er noen enkel måte å gjøre dette på. Mente det var et cms som var greit, men husker ikke hva det heter. Har ellers fått meget god hjelp via denne hjemmesideguiden for å få lastet ned og igangsatt FTP-klient. Fungerte utmerket. Takk for god og illustrativ video.

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.