Overføring av filer til webhotell

Øystein
Øysteins bilde
Avlogget
Donator
Ble med: 16.01.2010

Jeg bruker One.com som webhotell og har laget en liten webside med en del bilder som overføres til serveren hos One.com.

Men, da jeg sjekker bildene som ligger på serveren så får jeg beskjed om at et par ikke er tilgjengelig og de vises heller ikke i de forskjellige browsere. Bildets størrelse (k,byte) står angitt i serveren, og det viktigste kanskje bildene ligger i rotmappa. Likedan ser jeg at bidene blir overført via filtransfer. Har prøvd å slette bildene i rotmappa og legge dem inn på nytt, satt inn andre bilder, men nytteløst. Har også prøvd å sjekke i kodingen, og jeg finner igjen bildene der. Hva gjør jeg for å rette på dette?

2. Når jeg er inne på kontrollpanelet hos One.com står det at mitt domene bruker 0 byte, selv om filene er lastet opp på serveren. Spurte de om dette og fikk da beskjed om at jeg måtte kontakte teknikere i UK, men etterpå korrigerte hun seg og skrev at jeg måtte vente til søkemotoren hadde funnet siden, da ville alt bli bra. Så nå sitter jeg her og lurer på hvor feilen er. Mest sannsynlig ligger feilen ca. 40 cm. over tastaturet, dvs. hos meg.

Ø.

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Overføre bilde til webhotell

Jeg tror du ser 0 byte fordi scriptene som setter den verdien kjøres på visse tidspunkter. Altså er ikke det forbruket "live", men mellomlagret. Hvis min teori er korrekt og du hadde latt filene ligge på serveren noen dager så ville nok verdien endret seg.

Jeg antar at du bruker FileZilla FTP-klient for å overføre filene?

Prøv dette:

1. Ta et bilde i jpg/png/gif, gi det navnet bilde.ext, der "ext" er filetternavnet
  2. Legg det i webrooten på webhotellet med FTP
  3. Gå til http://domene.com/bilde.ext

Ser du bildet da? I såfall er det lagret på webhotellet, og skal da være tilgjengelig for omverden via web.

Ta gjerne noen screenshots av hva som skjer underveis også.

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.