Problem med hjemmesiden etter overføring av theme

Anonym
Anonyms bilde

www.hobbymarked.com

Prøvde å bytte mal, men merket underveis at den ikke ble skikkelig overført.

nå kan jeg ikke åpne siden, hva skal jeg gjøre?

takk for svar

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Overskrive filene i malen

Denne websiden er laget med Drupal eller?

Kanskje opplagt, men har du prøvd å overføre malen én gang til? Du bare overskriver alle filene i malen som gikk fubar da du overførte den.

Anonym
Anonyms bilde
nei funket ikke. andre

nei funket ikke. andre forslag?

Anonym
Anonyms bilde
Jeg trenger ikke dette

Jeg trenger ikke dette themet, vil bare tilbake til det punktet hvor jeg kan ordne og slik på siden!

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Forslag til fix

Den ser jeg: Jeg foreslår at du går inn via FTP og sletter themet du har aktivert nå. Mao, det som ikke ble skikkelig overført.

Hvis det ovenfor ikke fungerer: Har du noe innhold på denne siden? Hvis, ja, så må du ta en backup av databasen, hvis nei, så kan du jo bare ta en reinstall. Dvs: Slette alt, både filer og database.

Anonym
Anonyms bilde
Nei er ikke noe av betydning,

Nei er ikke noe av betydning, så da kan jeg bare slette alt. Gjør jeg dette i ftp da eller?

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Slett theme, så alt annet

Ja, prøv å slette katalogen med themet først. (Den skal ligge i sites/all/themes/). Deretter går du tilbake til siden og ser om den fungerer igjen. Hvis det fungerer, så er det jo liten vits i å installere alt fra bunnen igjen.

Hvis du må slette alle andre filer også (tviler på at det trengs), så gjøres det også via FTP. Du må også slette alt du har av tabeller i databasen.

Anonym
Anonyms bilde
Greit da prøver eg det.Tusen

Greit da prøver eg det.

Tusen takk for hjelpen:)

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Får du fikset hjemmesiden?

Hallo igjen - du får gi beskjed om du hva du finner ut av da.

Kan godt hjelpe deg med å slette databasetabeller osv hvis du trenger hjelp til det.

Anonym
Anonyms bilde
Ja tror jeg trenger hjelp med

Ja tror jeg trenger hjelp med det. Har slettet alt i ftp nå, så da har jeg vel de tabellene igjen. Hvor finner jeg de?

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Bruke phpMyAdmin

Gå til http://dbadmin.one.com og logg på med brukernavn og passord for databasen. Du kommer da inn i et administrasjonsprogram for databaser (phpMyAdmin). Herfra kan du slette tabeller. Alt skal være tomt når du er ferdig.

Prøv så å starte installasjonsprosessen fra bunnen av igjen.

Anonym
Anonyms bilde
Veldig grønn på dette, hvor

Veldig grønn på dette, hvor finner jeg og hva skal jeg slette? Har ikke gjort dette før:P

Anonym
Anonyms bilde
Tror jeg fikk slettet alle

Tror jeg fikk slettet alle tabeller der nå, men ser at filen sites ligger fortsatt igjen på ftpen!? Gjør det noe? En annen ting er at det er ikke jeg som skal drive mest med nettsiden, anbefaler du at vi reinstalerer det på den andre personens pc da eller har ikke dette noe å si?

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Slette katalog og installere Drupal på nytt

Hei, fint at du fikk slettet alle tables i databasen, er jo rett frem og ganske logisk hvordan man gjør det. :)

Hvis katalogen sites fortsatt ligger der, så er det pga skriverettigheter. Hvis du bruker FileZilla så høyreklikker du på katalogen "sites", velger "File permissions" (el.l liknende hvis du kjører norsk FileZilla), deretter skriver du inn "777" og trykker OK. Prøv så å slette katalogen på nytt.

Et publiseringsverktøy installeres på webhotellet og ikke PCen, det har derfor ikke noe å si hvorvidt man bruker den ene eller andre maskinen for å installere det på webhotellet.

Anonym
Anonyms bilde
Der var den slettet. Ser at

Der var den slettet. Ser at hvis jeg trykker på siden (hobbymarked.com) kommer det opp http 403 feil, skal jeg bare ikke bry meg om det og instalere drupal på nytt?

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Feilmelding er ikke noe å bry seg om

Fint, da kan du bare begynne å installere.

Du får feilen fordi du ikke har noe på webhotellet ditt lenger. Følg gjerne installasjonsvideoen min trinn for trinn, så skal du se at det går strake veien. :)

Anonym
Anonyms bilde
Hehe, hadde ikke planer om å

Hehe, hadde ikke planer om å gjøre noe annet:) Takk for hjelpen, utrolig bra side du har laget, hjelper veldig:)

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.