Problemer med overføring av alle filer til Drupal

Bror55
Bror55s bilde
Avlogget
Ble med: 19.03.2010

Nå står jeg skikkelig fast, prøvd alle veier, har lagt inn bluehost og overført domene dit.lagt til de elementene i kontext som du skrev om og overført drupal til bluehost m filezilla. likevel så får jeg error når jeg prøver å skrive inn hjemmesiden i explorer. Er det mulig å få hjelp til å sjekke hva jeg gjorde feil., får heller ikke opp drupal når jeg skriver install.php bak.

Eivind

EP

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Hjelp

Hva er domenet ditt? Hvis du absolutt ikke vil si det i forumet, så kan du sende det via kontaktskjemaet. Da kan jeg kjøre noen tester på det og se at alt er OK.

1. Har du overført domenet til Bluehost, eller dirigert det dit ved å peke eller bytte DNS?
  2. Hvilken error får du, lim den inn her.

og velkommen til forumet! :)

Bror55
Bror55s bilde
Avlogget
hei igjen

takk for det, sittet i hele helgen m å få inn dette, lite peiling men håper det kommer etter hvert. har dirigert domenet fra domeneshop til bluehost i dag, domet er beonline.no.

Legger m fil av feilmeldingen

Internal Server Error Beonline.no

EP

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Feilmelding

Ok, byttet du DNS til "ns1.bluehost.com/ns2.bluehost.com" eller pekte du det (til shared IP)?

Når jeg går inn på domenet ditt ser jeg følgende;

Index of beonline.no @ Bluehost.comNår du laster opp Drupal til webhotellet ditt med FTP, legger du filene i katalogen "public_html"?

Hva gjør du når du får feilmeldingen du viser til? Går du inn på domenet ditt, så kommer den?

Bjørnar
Bjørnars bilde
Avlogget
Donator
Ble med: 16.03.2010
Hei trenger også hjelp til Drupal

Hei, jeg får samme feilmeldinger som Bror 55 fra 21 mars kl 2220 og svar kl2244.

Men jeg er for blank til å finne ut hvilke feil jeg har gjort, har du noen flere tips jeg kan prøve ?

Mitt domene er: hermesholiday.com

Mvh

Bjørnar

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Fjerne "internal server error"

Ok, gjør dette:

Overfør alle filene til "public_html"-katalogen som vist i videoene hvor jeg installerer Drupal.

Gå inn og se om feilmeldingen stadig dukker opp. Hvis den gjør det: Last ned en versjon av filen .htaccess

Finn frem til linjene:

# Don't show directory listings for URLs which map to a directory.
Options -Indexes

# Follow symbolic links in this directory.
# For security reasons, Option followsymlinks cannot be overridden.
Options +FollowSymLinks
Options +SymLinksIfOwnerMatch

og erstatt disse med

# Don't show directory listings for URLs which map to a directory.
#Options -Indexes

# Follow symbolic links in this directory.
# For security reasons, Option followsymlinks cannot be overridden.
#Options +FollowSymLinks
#Options +SymLinksIfOwnerMatch

Hvis problemet stadig vedvarer, si ifra her.

Anonym
Anonyms bilde
Fjerne internal server error

Hei, da har amatøren prøvd veiledning, men jeg er redd jeg bare har rotet det til mer, da jeg nå får følgende feilmelding

Warning: require_once(./includes/install.inc) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home2/hermesho/public_html/install.php on line 4

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required './includes/install.inc' (include_path='.:/usr/lib64/php') in /home2/hermesho/public_html/install.php on line 4 

Mvh

Bjørnar

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Overfør /includes/install.inc til webhotellet

Dette var den samme feilmeldingen som trådstarter fikk da han gjorde dette. Gjør dette:

1. Du har pakket opp Drupal lokalt.
  2. Overfør filen /includes/install.inc til samme katalog på webhotellet

Feilmeldingen du får sier at filen "install.inc" ikke ligger i katalogen "includes" på webhotellet, ser du.

Bror55
Bror55s bilde
Avlogget
hei igjen

jeg byttet dns til ns1.bluehost.com og ns2.bluehost.com, Nå har jeg lagt drupal i mappen public_html, tror jeg la alt bare inn på siden der, så nå er det vel kanskje filer på feil sted, men fikk en helt annen errormelding nå hvis du har tid å se på den. sender den med

Server error require_once PHP

EP

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Fikset det for deg

Hei, jeg mottok en epost fra deg med login til cPanel, og har tittet nærmere på problemet.

Jeg slettet alle filene i public_html, og la inn alle filene så du kan starte Drupal-installasjonen din. Ha brukernavnet og passordet til databasen klart, og som host setter du "localhost". Det er ganske rett frem, bare gå til domenet ditt og start installasjonsprosessen.

Slettet filene du hadde lagt feil for å rydde opp, så alt skal være tipp-topp nå. :)

Endring av DNS

Vil også si at endringene av DNS ikke er fullført enda. (Dette skal dog ikke ha betydning) Du kan sjekke hvilke nameservere domenet ditt har ved å kjøre en ZoneCheck. (Skriv inn domenet ditt i boksen (uten www) i boksen og klikk "check"). Når DNS er oppdatert skal du få ns1.bluehost.com og ns2.bluehost.com i den listen. Inntil det er domenet ditt bare pekt til Bluehost ved hjelp av den delte IPen.

Error i PHP ved require_once()

Erroren du fikk ovenfor var fordi du ikke hadde overført alle filene til "public_html" - det er denne katalogen som er webrooten din. Alt som skal være tilgjengelig via web må med andre ord ligge i "public_html".

Bror55
Bror55s bilde
Avlogget
tusen takk

tusen takk for all hjelp, ser ut som koblingene til webserver er ok, så nå er det bare å finne en mal og jobbe ut fra på nettstedet og lære seg hvordan man skal bygge den opp.  Håper jeg får det til.

Blir litt sånn funker, funker ikke, prøve og feile litt, men det går da framover.

Mane takk, ha en fin uke

Bror

EP

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.