problemer med pålogging drupal.

Bror55
Bror55s bilde
Avlogget
Ble med: 19.03.2010

Hei

skulle logge på beonline.no i dag, fikk beskjed om at det var feil innlogging, enda jeg har skrevet det opp, så fikk jeg ny innlogging. og kom inn men ble nektet adgang til admin. fikk beskjed om  forandre på: $update_free_access = TRUE;

sett denne til true istedet for false. Men kommer fortsatt ikke inne,  er det noe jeg kan gjøre for å komme inn

Eivind

EP

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Nytt passord

Gå inn på domene.com/user/password skriv inn eposten du brukte da du laget websiden. Du får da en epost til den mailen. I den eposten er det en link, klikk på den så kan du logge inn og endre passordet igjen.

Ikke sett $update_free_access til true. Det innebærer at hvem som helst kan gå inn og kjøre updatescriptet ditt. Når den står false må du først logge inn som hovedadministrator (brukerkontoen du opprettet da du installerte Drupal), for så å gå til domene.com/update.php

Bror55
Bror55s bilde
Avlogget
fortsatt ingen pålogg

hei igjen.

Jeg gikk på beonline.no/user/password og sendt mail til meg. skiftet passord og kommer fortsatt ikke inn,  det er tredje gang jeg prøver i dag.

Dvs jeg kom inn på beonline.no som pålogge(se bilde), men kan ikke gå videre inn og administrere. da får jeg beskjed at jeg ikke har tillatelse å besøke denne siden

beonline.no innlogget

EP

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Adressefeltet

Jeg skjønner. Trykk på "Min konto" og si hvilken adresse som står i adressefeltet på nettleseren din.

Hvis det tallet i adressefeltet (som er brukerID) ikke er 1, så bruker du ikke kontoen du opprettet da du installerte Drupal.

Du må bruke kontoen du opprettet da du laget nettstedet for å kunne administrere.

Bror55
Bror55s bilde
Avlogget
hei igjen

der står det  beonline.no/user/3/edit

Eivind

EP

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Du nytter feil brukerkonto

Da bruker du som sagt ikke brukeren du opprettet idet du installerte Drupal, for den brukeren har ID 1, mens din har 3. BrukerID i Drupal starter på 0 for anonym, 1 for admin og 3 for første brukerkonto etter admin. Det finnes ikke en bruker med brukerid 2.

Du får ta deg en tur inn i phpMyAdmin via cPanel og se i tabellen "users". Der vil du finne brukernavnet og eposten du registrerte den første brukeren på.

Du kan så skrive inn den eposten når du ber om nytt passord og få tilsendt et nytt. Du kan ikke lese hva passordet er fra phpMyAdmin, for det er kryptert.

Bror55
Bror55s bilde
Avlogget
Hei igjen

Har prøvd men ser ut som det er noe rart nå, får site offline i drupal nå. Har send deg epost med bilder siden det er en del pålogginformasjon der. Håper du kan se på den. Eivind

EP

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Du har slettet Drupal

Har tittet på alt sammen nå

1. Du har tydeligvis slettet Drupal
  2. Du har slettet databasen til Drupal i MySQL
  3. Brukernavnet og passordet du bruker i settings.php er til cPanel, ikke MySQL
  4. Det er ikke bror55 som var administratorkontoen, men beonlin1

Det er deg som roter. Du prøver å bruke bror55 som adminkonto, men det er ikke en adminkonto. Det er det beonlin1 som er.

Det er uansett ikke noe hjelp i nå, for du har slettet både databasen og filene til Drupal.

Du må med andre ord begynne fra børjan og:

1. Opprette database i MySQL
  2. Laste opp Drupal til "public_html"
  3. Installere
Bror55
Bror55s bilde
Avlogget
hei igjen

utrolig hva man finner på når man har klødd seg i hue i 12 timer hehe, jeg slettet allt, men fikk ikke slettet settings og default settings, men jeg skal legge alle inn på nytt. Det som forvirret meg var at jeg ikke fikk logget inn på beonlin1 med tilh. passord og da prøvde jeg å skifte. Da skar allt seg.

Men jeg prøver igjen, må vel bla igjennom alle videoene en gang til for å skjønne allt jeg gjorde.

Takk for hjelpen så lang, ha en fin dag.

Eivind

EP

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Adminbruker

Hehehe, ja.

Jeg fikk jo passordet ditt, så jeg gikk inn å slettet alt utenom cgi-bin i "public_html" katalogen din, så nå er alt klart for å installere Drupal igjen.

Det du skulle gjort var å resette passordet på beonlin1. Du hadde brukt en @beonline.no epost på denne brukeren. Det var med andre ord deg som rotet det til, så det hjelper å holde tunga rett i munn :)

Bror55
Bror55s bilde
Avlogget
hei igjen

fikk omsider laget på nytt og installert, så nå får jeg om koblingern i filezilla til server, men når jeg skriver beonline.no/install.php får jeg følgende melding:

Warning: require_once(./includes/install.inc) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home2/beonlin1/public_html/install.php on line 4Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required './includes/install.inc' (include_path='.:/usr/lib64/php') in /home2/beonlin1/public_html/install.php on line 4 

kan du hjelpe meg med dette hadde det vært fint, så går det når man gjør ting man ikke kan hehe.

Eivind

EP

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Manglende filer

Det der skjer fordi du ikke har lastet opp alle filene korrekt. Når du pakker opp Drupal så ser du en haug av filer i en katalog. Blant annet index.php - alle disse filene skal lastes direkte opp i katalogen "public_html".

Jeg skal ta bussen inn til Oslo i dag, og det tar 3-4 timer. Jeg tror de har internett på bussen. Hvis ikke; gjør som jeg sa. Det skal fungere. Hvis du fortsatt ikke klarer det, så kan jeg gjøre det via nettet på bussen.

Må gå, har en kropp som skal vaskes og noen tenner som må pusses før avreise, hehe.

Bror55
Bror55s bilde
Avlogget
hei igjen

viste seg at alle filene ikke var lastet opp på server, så nå får jeg feil i index, linje 15 når jeg skriver be online og linje 4 når jeg skriver beonline.no/install.php

Warning: require_once(./includes/bootstrap.inc) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home2/beonlin1/public_html/index.php on line 15Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required './includes/bootstrap.inc' (include_path='.:/usr/lib64/php') in /home2/beonlin1/public_html/index.php on line 15 

zonesjekk ser sånn ut:

http://www.norid.no/domenenavnbaser/zonecheck/zc.php?zone=beonline.no&intro=t&explain=t&details=t&progress=testdesc&report=byseverity&language=en&dontstop=nostop&profile=automatic&transp3=ipv4&transp4=std

Er det index i drupal som er feil da, i noen av disse linjene.(se under)

4/** 5* @file6 * The PHP page that serves all page requests on a Drupal installation. 7* 8* The routines here dispatch control to the appropriate handler, which then 9* prints the appropriate page. 10*11 * All Drupal code is released under the GNU General Public License.12 * See COPYRIGHT.txt and LICENSE.txt. 13*/

15require_once './includes/bootstrap.inc';drupal_bootstrap(DRUPAL_BOOTSTRAP_FULL); 

Eivind

EP

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Du har ikk lastet opp alle filene til Drupal CMS

Feilen ligger nok stadig i at du ikke har gjort ting korrekt. Av en eller annen grunn får du ikke lastet opp alle filene som skal lastes opp. Jeg går nå inn i cPanel på webhotellet ditt og legger inn filene du trenger fra bunn.

Dette kan imidlertid ta litt tid, for jeg sitter på bussen og nettlinja her er rimelig treg.

Ikke gjør noe på webhotellet ditt inntil jeg kommer tilbake hit og sier ifra om at alt er klart for installasjon.

Når du skal installere på nytt så må du også notere ned hvilket brukernavn og passord du gir til administratorkontoen i Drupal. Lag også en ny MySQL-bruker og MySQL-database hvor Drupal kan lagres. Disse opplysningene skal du senere oppgi når du skal installere Drupal.

Hvis du får flere problemer nå, så start en ny tråd om hvert spesifikke problem. Da kan folk som møter samme utfordring lettere finne frem til løsninger.

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ikke mulig å logge inn i cPanel

Jeg fikk ikke logget inn i cPanel, for du har tydeligvis endret passord i cPanel nå.

Slett alt unntatt cgi-bin, og begynn fra nytt. Når du overfører filer med FileZilla, sjekk at alle filer lastes opp. Hvis noen ikke lastes opp, last dem opp til de ligger der.

Inne i cPanel har du forøvrig en egen filmanager. Du kan laste opp de komprimerte filene for Drupal og norsk språk via FTP. Så bruker du filemanager i cPanel for å pakke dem opp direkte på webhotellet.

Hvis du gjør det: Pakk opp drupal først, så språkfilene.

Bror55
Bror55s bilde
Avlogget
hei igjen

ja ta bort de to sistet tegnene i passordet så er det riktig, nå har jeg slettet og lagt inn allt igjen, men siden vises som det samme, og jeg får ingen mislykkede overføringer.

Eivind

EP

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Installere Drupal

Sånn, nå har jeg lagt inn alt på nytt for deg, og du er igjen klar for å installere Drupal.

Dette har jeg gjort;

1. Lastet ned drupal og bokmål fra drupal.org
  2. Lastet opp de komprimerte filene via File Manager i cPanel
  3. Pakket opp de komprimerte filene via FM i cPanel
  4. Kopierte default.settings.php til settings.php og satt File Permissions til 777 i FM

Husk å sette File Permissions på settings.php til 644 etter du har installert Drupal. Dette kan du gjøre via File Manager i cPanel eller ved å logge på med FileZilla, høyreklikke på filen og velge Permissions eller liknende.

Bror55
Bror55s bilde
Avlogget
hurra

Tusen hjertelig takk, da kan jeg puste lettet ut, da var siden inne igjen og drupal innstallert, så da kan jeg starte med resten jeg ikke kan hehe. adm iflg dine videoer og lage et oppsett på hjemmesiden. Kunne godt tenkt meg en time eller to  hos deg og lært meg oppsette på hjemmesiden hvis du skulle få tid. Hadde spart meg for en masse arbeidstid. og kunnet konsentrert meg å legge inn varer. Du bor vel ikke så langt unna.

Ha en riktig god natt

Eivind

EP

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.