Hvilket program skal jeg bruke?

pirayamedia
pirayamedias bilde
Avlogget
Ble med: 04.03.2011

Heisann!

Jeg er ganske ferskt på dette med å lage hjemmeside. Laget en side i notepad for mange, mange år siden, men har stort sett glemt alt. Lærer dog fort og har generelt greit "datakunnskap". Skal nå lage en side med lignende oppsett som på denne: www.fairbanker.com Det jeg lurer på er hvordan jeg skal lage den? Finnes det themes i drupal/joomla eller templates i dreamweaver som kan ligne noe på dette? Har tuklet litt med drupal de siste dagene, men føler det går tregt fremover. Har forsått det slik at joomla er mye av det samme som drupal. Vurdrerer derfor å bruke dreamweaver og kode css Er det noen som har tips til hva som passer best til å bruke på siden jeg nevnte over?

På forhånd takk

Gunnar

goran298
goran298s bilde
Avlogget
BidragsyterDonator
Ble med: 31.03.2010
Joomla vs Drupal

Hei :)

Om du sjekker kildekoden til denne siden du viser til så bruker dem Drupal, slik jeg kan forstå kildekoden.

Hva du skal bruke Joomla eller Drupal... det er alt etter hva du slev føler er best og enklest å jobbe med som et publiseringsverktøy. Skal du derimot prøve å lære å skripte hejmmesider selv så er Dreamweaver eller andre tilsvarende programmer å anbefale, jeg selv liker adobe "pakka", men den er dyr å anskaffe. 

Nå vet jeg ikke helt hva du sikter til når du sier du kunne tenke deg noe av det samme utsende, om det er layouten for hele siden eller om det bare er layouten til enkeltsider, men begge delen burde være ganske greie å få til.

Du kan jo ta å gjøre et søk på f.eks. 4 column css, jeg fant denne: http://csstinderbox.raykonline.com/demos/fixed-3-4c/index.html som kanskje kan passe med noe modifkasjon.....

Noe jeg bruker ofte å gjøre når jeg skal prøve å lage egne design er å starte med penn og papir, starter først med å tegne hvordan jeg tenker meg utsende på siden, deretter tegner jeg oppbyggingen av siden med alle sider , kategoreier osv som jeg skal ha med... samtidig som jeg gjør dette prøver jeg å se for meg hvordan blir siden å vedlikeholde/oppdatere og ikke minst hvordan vil denne fungere dersom den skulle bli stor i forhold til innhold.

Vet ikke om dette hvar noe til hjelp, håper det :)

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.