Redigere Profile

Vendetta
Vendettas bilde
Avlogget
Ble med: 25.12.2009

God kveld. Jeg har fått laget en bruker profil til spillerne på mafiaspillet mitt.. Men sku helst ha få delt den opp slikk at ver spiller for redigert vær sin profil. Sånn det er nå er at vis jeg endrer profilen min så vises det på alle sin profil og det blir jo feil, Så håper på hjelp.

-Vendetta

Vendetta
Vendettas bilde
Avlogget
Ble med: 25.12.2009
har fått til alt selv at vær

har fått til alt selv at vær bruker har egent profil og sånn nå. Men vet ikke hvordan jeg skal gjøre så de får endra den.

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Samhandling mellom PHP og MySQL

Det første du burde begynne med før du legger ut på dette er å bli stødig nok på å kombinere MySQL og PHP. Fra før vet jeg at dette ikke er din sterkeste side.

For å få litt trening anbefaler jeg følgende. Begynne med å kode et script fra bunnen, scriptet skal hente ut, lagre og redigere noen felter. For å lage scriptet må du lære deg følgende:

1. Opprette et table i databasen hvor data skal lagres
  2. Lage form der data i databasen kan lagres og endres
  3. Hente ut data fra databasen og vise den i formet hvis data allerede er lagret
  4. Legge inn og oppdatere data i databasen fra formet
  5. Hente ut og vise data fra databasen i et annet dokument

Det er nemlig dette du ønsker å gjøre. Når du har lært deg dette og forstår hvordan, så kan du selv implementere funksjonaliteten i mafiaspillet ditt.

Andre kan godt hjelpe deg med mafiaspillet spesifikt, men siden det bygger på kildekode jeg ikke kjenner og du ikke kan tolke tilstrekkelig selv, så har jeg ikke lyst til å bruke tid på å sette meg inn i det. Jeg anbefaler heller at du blir stødig nok i PHP til at du kan tolke kodene i mafiaspillet selv, da det selvsagt blir enklere for deg å arbeide med det.

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.