Reinstallasjon av Drupal

agsimen
agsimens bilde
Avlogget
Ble med: 26.03.2010

Har et spørsmål her som kanskje er litt på sidelinjen, men jeg prøver.

P.g.a problemer  i min drupalinstallasjon som jeg ikke fant ut av, valgte jeg å slette hele installasjonen for å installere på nytt. Jeg slettet drupal fra mitt web hotell (one.com) og alle tabellene i Mysql, men de to filene default.settings.php og settings.php får jeg ikke slettet ved hjelp av mitt ftp program. Regner med at det er fordi de er skrivebeskyttet, men hvordan fikser jeg det, slik at jeg igjen står med 'blanke ark' på mitt web hotell.

Er svært takknemlig for hjelp med dette

Anonym
Anonyms bilde
Slette default.settings.php og settings.php

Hei

Jeg har akkurat samme problem. Jeg forsøkte å slette hele installasjonen for å reinstallere, men får ikke fjernet default.settings.php og settings.php. Jeg bruker Filezilla til å fjerne filene, og alle andre filer forsvinner, men altså ikke default.settings.php og settings.php. Jeg får ingen feilmeldinger, men filene forsvinner ikke. Jeg har installasjonen min hos one.com. Er det noen her som vet hvorfor?

agsimen
agsimens bilde
Avlogget
Ble med: 26.03.2010
Slette default.settings.php og settings.php

Hei igjen!

Jeg fant ut av det her hos meg.

Jeg hadde drupalinstallasjonen i en egen mappe som jeg hadde kalt cms, altså ikke på rot. Etter at jeg hadde prøvd å slette hele cms mappa med drupalinst. lå mappa fortsatt igjen med de to filene settings.php og default settings.php som eneste filer. Det jeg gjorde var å markere cms mappa, så høyteklikke denne og velge file permissions i nedtrkksmenyen. Der satte jeg verdien til 777(slik som i settings.php) under installasjonen. hak av for undermapper også. Da  jeg så igjen forsøkte å slette denne cms mappa med de to filene forsvant den.

I dette tilfellet brukte jeg et annet ftp program men det skulle jo ikke ha noe å si.

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.