Server error! Error 500 Drupal hos Domeneshop

Anonym
Anonyms bilde

Hei.

Jeg har fulgt oppskriften til videoguiden, men får bare feil under installasjonen.

Har webhotell hos domeneshop.no, og har fått oppgitt følgende info fra de på mysql databasen:

Server: latobygg2.mysql.domeneshop.no Database: latobygg2 Brukernavn: latobygg2 Passord: <passord>

I "settings.php" har jeg da lagt inn følgende:

$db_url = 'mysql://latobygg2:<passord>@latobygg2_mysql_domeneshop_no/latobygg2';

Har også lagt denne til chmod 777.

Noen som har en god forklaring på  hvorfor jeg ikke får startet installasjonen?

Feilmeldingen kan dere se på www.latobygg.no

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Prøv dette

Prøv dette:

$db_url = 'mysql://latobygg2:<pass>@latobygg2.mysql.domeneshop.no/latobygg2';

Feilmeldingen du får, får meg imidlertid til å tro problemet kan være av annen natur. Prøv først å fikse den linja, og se hvor det leder deg hen. Hvis det ikke hjelper kan vi se litt nøyere på ting. Mulig det er feil i noen av filene dine. Kanskje du ikke har fått lastet opp alt korrekt?

Thomas
Anonyms bilde
Fortsatt samme problem...

Prøvde å erstatte _ med . men det hjalp ikke.

Jeg lastet opp hele mappen til drupal, så tror jeg har gjort det rett.

Har du noen andre potensielle feilkilder?

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
.htaccess, eller feil i filoverføring

Prøv å ta backup av .htaccess filen på webhotellet ditt, slett den fra webhotellet og prøv igjen.

Hvis ikke det fungerer, forsøk å slette alle filene til Drupal og last dem opp igjen. Sjekk at FTP-klienten din overfører alle filene og at loggen ikke inneholder noen feil.

Er det forresten noen spesiell grunn til at du valgte underscore (_) fremfor punktum i den linja? Kan ikke huske at jeg har sagt noe om at hosten skal settes med underscore, men mulig jeg husker feil.

Thomas
Anonyms bilde
Prøver..

Prøvde å slette .htaccess fra webhotellet, og legge inn igjen, men ble ikke noen suksess.

Prøver nå å slette alle filene og laste opp drupal på ny.

Kan det være at chmod ikke skal være 777 på enkelte hotel som bruker php?

Årsaken til jeg prøvde med underscore var for å prøve litt. Leste noe i settings.php om å bruke underscore, samt jeg så at du brukte det i husbygger_org

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Problematikk

Jeg bruker localhost i videoen, det er fordi webhotellet jeg installerer på der bruker localhost som hosten for databaseserveren. Dette er ikke tilfellet hos Domeneshop.

Nei, det skal ikke være nødvendig å sette 777 på alle filene, kun på filer alle skal ha mulighet til å skrive til. Dette er imidlertid risikabel business. Det vanligste er å sette chmod til 777 på noen kataloger som skal lagre bilder, tekst o.l. Evt. installasjonsfiler der webserveren må ha mulighet til å skrive til en spesifisert fil, f.eks. slik det er når man installerer Drupal.

Jeg anbefaler deg å ikke skrive noe i settings.php, men sørg for å gi den de riktige rettighetene. Du får beskjed om dette straks du har gått til webhotellet etter du har lastet opp alle de Drupal-relaterte filene.

Thomas
Anonyms bilde
Funket heller ikke med å laste opp filene på ny....

Har ikke gått gjennom linje for linje, men dette stod på slutten av overføringen:

Transfer queue completed Transferred 465 files totaling 3,33 MB in 2 minutes 21 seconds (80,9 KB/s)

Dette stemmer også med hva jeg har i drupal mappen, 465 filer.

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Kontakt kundeservice hos Domeneshop

Var jeg deg, ville jeg tatt kontakt med Domeneshop og hørt hva de sier om saken. Dette kan se ut som en intern error, eller noe med Drupal som trigger ett eller annet på serveren deres. Kom gjerne tilbake med deres respons også.

Thomas
Anonyms bilde
Remote path

Stemmer det at jeg i ftp-klienten (flash fxp) skal sette remote path til "/www" når det sies fra domeneshop at katalog skal være "/www"?

Thomas
Anonyms bilde
Prøver å kontakte domeneshop å høre deres mening

Du får høre fra meg når jeg får svar fra de.

Tusen takk så langt :)

torbjrnm
torbjrnms bilde
Avlogget
Ble med: 06.10.2010
Svar fjernet

Svar fjernet da forslag til løsning ikke har noen relevans for å løse dette problemet.

*Hjemmeside*

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Drupal på webhotell hos Domeneshop

Sjekk her, denne karen har fått til å installere Drupal på webhotell hos Domeneshop.

Thomas
Anonyms bilde
Jeg fikk det til... endelig! :)

Slettet alt fra webhotellet, og la inn FileZilla for overføring av filene.

Gjorde ingen endringer (la kun over norsk språkpakke) før jeg overførte filene til webserveren.

VIPS, så fikk jeg installert det!!

Takk for hjelpen!

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Flotters

Superdupert, du er dyktig! :) Lykke til med hjemmesiden din!

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.