sliter litt med å komme igang!

jesbak
jesbaks bilde
Avlogget
Ble med: 19.01.2012

hei.

jeg er ganske fersk i dette gamet og innser at jeg trenger litt hjelp for å komme skikkelig igang. har lest mye på denne hjemmesiden og fulgt innstrukser og fikk drupal (6) lastet opp til min nye hjemmeside. slet litt med å komme i gang og var inne å leste litt på drupal.org hvor jeg fant ut at de anbefalte å prøve en desktop versjon først, for å lære, prøve og feile uten at det fikk konsekvenser "live." videre tenkte jeg at jeg skulle ha valgt drupal 7 istedet for 6, så det endte med at jeg fikk webhotellet (bluehost) til å slette alt fra min side slik at den fremstår som ny og "ubesudlet". har deretter prøvd bitnami drupal men får feilmelding hver gang jeg prøver å installere den (cant connect to mysql, med diverse feilkoder, har søkt på disse feilkodene men ikke fått hjelp som har funket. acouia drupal vil ikke starte installasjon og tilslutt xampp med drupal funket heller ikke. kan ikke huske at jeg har lest her på denne side at dere anbefaler å ha en desktopversjon først, hva mener dere? er det greit og knote med å lage hjemmeside online, slik at alle egentlig kan se hva men holder på med?

med vennlig hilsen Jesper

boerboel
boerboels bilde
Avlogget
Ble med: 04.10.2011
Jeg har ikke brukt desktop

Jeg har ikke brukt desktop versjon først..

Du kan legge inn sperre for andre enn din ip-adresse å se siden din før den er ferdig - så det trenger du ikke å være redd for ;) Se denne tråden: http://hjemmeside.org/forum/hvordan-apne-gz-po-fil-lase-ned-drupal-667#comment-2121 Svar nr. 5

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Drupal 6 > 7

Hvorfor skal du bruke Drupal 7 i stedenfor 6? Drupal 7 er nyere, men nytt innen programmeringsverden betyr ofte mindre kompatibelt og funksjonelt. Dette gjelder også Drupal. Jeg bruker fortsatt Drupal 6, og det er fordi det finnes mange flere moduler til denne enn til Drupal 7.

Ville også gjort som Boerboel sier; lagt det opp på webhotellet og sperret adgang for andre ved å blokkere IPer.

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.