SMS-tjeneste på webside og betaling med SMS

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008

Noen her som har greie på eller erfaringer med Fortumo og SMS-tjenestene / SMS-betaling for innhold på websider, donasjoner o.l?

Vendetta
Vendettas bilde
Avlogget
Ble med: 25.12.2009
Fortumo er enkelt

den jeg har brukt er kjempe lett. men si sånn som å lage en poeng funksjon med det vet jeg ikke noe om. men det jeg har brukt er beskrivet ned til vært minste punktum :P

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Fortumo SMS stabilt?

Er Fortumo stabilt da? Så det sto at de oppdaterte noe greier, slik at tjenesten ikke fungerte på siten din.

Hvordan får man utbetalt fortjeneste på folks SMS-bruk? Til PayPal eller bankkonto? Kan man lage sine egne systemer, f.eks. kreve at folk skriver inn, blir belastet si 30 kroner for å få passord osv med det?

Skal se nærmere på websidene deres senere. Kjekt å ta microbetalinger over SMS, men skal si teleselskapene og andre ledd tar seg godt betalt, man sitter jo igjen med mindre enn 50%.

Vendetta
Vendettas bilde
Avlogget
Fortumo SMS er stabilt

ja det er da stabilt. Ja tror det skal gå an og fikse slikk at folk sender inn en meld for og få nytt passord, i vertfal på et annet mafia spill jeg er admin på har jo laget at folk kan kjøpe poeng på spillet via det så tror nok det skal gå.

Ja alt sakal ha så får du det lille som er igjen. På den som jeg har koster det jo 3kr for og sende inn og de folka tar jo 40% av de 3kr så sitter ikke igjen mye etter det. Ja det går an og sende de til paypal brukern din og via bankkonto. men vis du sender det til bankkonto så trekes det 3eur så blir biligre og sende det til paypal fordet koster ikke noe, Vet ikke om det koster noe og ta ut i fra paypal jeg? Men vertfal vis det gjør det så er jo bare det som blir trekt av de penga da.

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
PayPal og penger i mafiaspill

Koster 5 kroner å jænke penger ut fra PayPal til bankkonto.

Ok, så du er tykt inne i dette med mafiaspill, skjønner jeg. Er det noen penger å tjene på slike mafiaspill da?

Vendetta
Vendettas bilde
Avlogget
2 tusen i mnd på mafiaspill

nja han som eier det spille tjente godt over 2tusen på et år så er jo ikke noe man kan leve på da

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Donasjoner på webside

Nei, 2 tusen kroner på ett år er ikke mye. For å leve på en sådan sum blir det i alle fall bare nudler og suppe med vann og tørt brød. Men det dekker jo serverkostnadene, pluss at man får holde på med noe man liker da, så hvorfor ikke. :)

Hadde en donasjonsknapp på en annen webside jeg driver. Donasjonsknappen var vel der i ett år, og det var mye trafikk på den siden. Iløpet av det året kom det inn 0 donasjoner, så jeg fjernet hele knappen, hehehe.

Vendetta
Vendettas bilde
Avlogget
Inntekter kommer ann på antall spillere

men det spørs jo egentlig helt på hvor mange aktive spillere og sånn spillet har det da. Sånn som han som tjente god over 2tusen hadde egentlig ikke så mange medlemer. MEn som sakt det spørs hvor mange medlemer spillet har og om hvor mye det koster for poeng og sånn.

ja 2tusen burde da i vertfal dekke server utgiftene :P vis ikke så har du en helvettes dyr server :P

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Habbo hotel

Ja, jeg ser den. Husker lillesøstern tømte kontantkortet på Habbo. Det konseptet er rimelig sykt, skulle ønske det var mitt *glise*. Folka bak det konseptet må tjene svimlende summer.

Man skulle laget noe i den duren.

Vendetta
Vendettas bilde
Avlogget
Habbo

ja har hørt om det habbo greiene :P man har aldri giddi og tatt meg tid til og sjekke det ut. Men det som er lurt er at folk får en liten gode for at de donerer penger. Sånn som på mafia spill så får man jo poeng

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Mer Habbo

Haha, jeg har ikke satt meg skikkelig inn i Habbo jeg heller. Jeg så lillesøstern brukte det, og var fanatisk opptatt av det. Det er et slags spill hvor man har virtuelle figurer som daddler rundt på Habbo. Man kan kjøpe seg møbler, husdyr og drit via SMS.

Mener også at møbler og klær man kjøper "går ut på dato" og forsvinner etterhvert. Men sabla lurt da. Selge noen virtuelle sofaer for 30 kr stk.

Folk handla jo virtuelle møbler og klær der som gale ettersom jeg forsto.

Vendetta
Vendettas bilde
Avlogget
hehe ja de tjener nok noe inn

hehe ja de tjener nok noe inn i granskogen bra da ja. men vet du hvordan man får fikksa slikk at man får si poeng eller noe sånn via handel via sms?

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Fortumo SMS

Haha, det er jo meg som spør hvordan Fortumo fungerer her. Jeg regner med at Fortumo har et API man kan bruke, så ja, jeg tror nok jeg skulle klart å lage en slik løsning om jeg satte meg litt inn i det.

Ser jo på websiden til Fortumo at de har store kunder som Skype, så regner med at de tilbyr ganske gode og fleksible løsninger.

Vendetta
Vendettas bilde
Avlogget
hehe

hehe

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Tror jeg skal signe opp på

Tror jeg skal signe opp på Fortumo og se hva man kan bruke dette systemet til og hvordan.

Vendetta
Vendettas bilde
Avlogget
driver og ser igjenom faq'n

driver og ser igjenom faq'n dems nå får og opdatere meg litt mere på det

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Leser om APIet

Jeg er inne nå og leser om API'et deres, og kan bare si at dette er en ekstremt fleksibel løsning. Her kan man faktisk bruke PHP og ta seg betalt via SMS for nært sagt alt.

Det eneste som mangler nå er å finne ut hva man kan ta seg betalt for og lage det. Plutselig kostet det penger å se videoene her, hahaha. Neida, jeg skal ikke ta meg betalt for de tingene som ligger her. :)

Men jeg må si det hadde vært utrolig spennende å lage et eller annet prosjekt som har med SMS å gjøre i fremtiden. Så du bidit.eu eller? De tjener noe sykt på den auksjonssiden. Tror de solgte en iPad for rundt 100 000 kroner.

Vendetta
Vendettas bilde
Avlogget
utrolig og se hva folk kan

utrolig og se hva folk kan finne seg i og betale for ting. Men ja fortumo kan brukes til det meste. men det er det og finne ut hvordan man skal gjøre det og hva man skal gji for noe

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Mobile tjenester og bidit.eu

Jeg vet ikke om du vet hva bidit.eu er, men det er en slags auksjonstjeneste der man byr 10 øre om gangen. Saken er at et slikt bud ikke er på 10 øre, fordi man må kjøpe budene. Det skjer ved at man kjøper såkalte budpakker, og for 10 bud betaler man i skrivende stund 50 kroner, 5 kroner per bud.

Akkurat nå ligger iPad på kroner 1935,10. Det betyr at det har kommet inn 19351 bud. Med 5 kroner i avgift per bud har folkene bak konseptet tjent 96 755 kroner minus det de betaler for iPaden.

Det er ikke ulovlig, det eneste som er noe drit er at det ikke var meg som startet den siden. Det verste er at jeg hadde klart å lage den.

Folk digger å sitte å by døgnet rundt, og det er spennende å legge inn bud, for klokka tikker ned mot 0 hele tiden.

Vendetta
Vendettas bilde
Avlogget
nei ver ikke kjent med den

nei ver ikke kjent med den siden :P var bare en rask tur innom og så :P

Hadde ønska at jeg var eiern av den siden jeg også for hadde jo (som du sier) Tjent kjempe mye på det

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.