Starte nettbutikk, valg av domene og markedsføring

solveg
solvegs bilde
Avlogget
Ble med: 03.01.2010

Jeg har en drøm på å starte min egen nettbutikk.

Jeg er ganske nybegynner og trenger en god veiledning. Jeg har lest og sett alle videoguidene og synes har kommet langt fram nå.

Likevel klarer jeg ikke alene. Jeg klarer ikke å velge hvilket webhotell og domene skal jeg velge og hvor egentlig skal jeg starte, og hvordan installerer og bruker jeg Zen Cart.

Mange TAKK

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Valg av domene og markedsføring av nettbutikk

Hei, fra presentasjonen av forretningsidéen din, vet jeg jo allerede litt om konseptet ditt. Du skal selge barnemote, og salget skal skje både til det norske og andre internasjonale markeder.

For et prosjekt som dette anbefaler jeg at du kjøper webhotell fra BlueHost. Jeg kommer ikke til å ta opp bruk av Zen Cart i denne tråden, men heller to andre faktorer for prosjektets suksess. Den viktigste faktoren; domenet til nettbutikken din. Videre vil jeg gi deg endel idéer til hvordan du kan markedsføre nettbutikken din på internett.

Bruk informasjonen du får her til å velge et bra og målrettet domene. Deretter kan vi snakke om hvordan man setter opp selve nettbutikken, hvilke tjenester du vil kjøre og hvilket publiseringsverktøy du bør bruke til de tjenestene du ønsker.

Håper du ikke tar dette som en kjedelig avsporing fra det opprinnelige spørsmålet ditt. Jeg bryr meg om suksessen til alle brukerne på Hjemmeside, og vil derfor gi dere best mulig innsikt, slik at dere når målene deres.

Flere av temaene som tas opp i denne tråden går under betegnelsen SEO (Search Engine Optimization), norsk;  søkemotoroptimalisering. Dette er et stort emne jeg kan mye om, faktisk vil jeg kalle meg en ekspert. :)

Marked for nettbutikken