Suckerfish meny i Drupal

boerboel
boerboels bilde
Avlogget
Ble med: 04.10.2011

Jeg bruker Drupal 6 med Salamander Skins theme og ønsker en suckerfish meny på siden min.

Hadde tidligere fler vokabular så det ble litt dobbelt opp med ting, så jeg la alt under et vokabular etter tips om dette, men etter at jeg har lagt alt under ett vokabular så forsvant suckerfish menyene mine og jeg står kun igjen med en meny.

Hvordan får jeg opp de andre menyene igjen, men fortsetter å ha et vokabular?

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Hvordan få suckerfish meny i Salamander Skins til Drupal

Slik får du suckerfishmeny med Salamandar Skins Theme:

Lag et vokabulær og opprett termer

Først lager du et vokabulær via domene.com/admin/content/taxonomy. I vokabulæret legger du alle termene du ønsker. Her er et eksempel på hvordan det kan se ut. Her ser du termene i et vokabulær.

Taxonomy terms

Lag en meny for termene

Det neste du må gjøre er å gå til domene.com/admin/build/menu/add og lage en meny. Du kan for eksempel kalle den «sugefisk».

Når du har laget selve menyen kommer det kjedelige arbeidet med å legge inn termene i menyen. For å legge inn elementer klikker du på menyen du nettopp laget fra domene.com/admin/build/menu

Herfra kan du trykke på «Legg til element» øverst; deretter må du legge inn stien til hvert eneste term, samt navnet på termet.

Når du er ferdig må du sortere termene i menyen, slik at oversikten for menyen ser slik ut:

Manu terms

Plassere menyen slik at du får suckerfish meny

Dette gjelder spesifikt for themet du bruker, nemlig «Salamander Skins».

Gå til domene.com/admin/build/block og finn menyen du har laget i oversikten. Fra drop-down boksen velger du alternativet «Suckerfish Menu», deretter går du til bunn og klikker «Lagre blokker».

Resultatet skal være som vist under.

Salamander theme suckerfish menu

Hvis du har gjort alt riktig, så skal du kunne ta musen over, og subkategoriene skal komme til syne under hver kategori.

• Under Kategori 1 ligger Subkategori 1-3
  • Under Kategori 2 ligger Subkategori 4-6
  • Under Kategori 3 ligger Subkategori 7-9
boerboel
boerboels bilde
Avlogget
Ble med: 04.10.2011
Takk for godt beskrevet

Takk for godt beskrevet fremgangsmåte :) Dette hjalp på :)

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.