Tweaking av Drupal theme med CSS - hvordan?

Sting
Stings bilde
Avlogget
Ble med: 11.01.2010

Hei!

På min hjemmeside på www.arleeproductions.org (og der fikk jeg reklamert for den igjen, ja!) bruker jeg et Drupal theme som heter "Sky". I utgangspunktet er jeg veldig fornøyd med det, men jeg ønsker å fjerne publiserings-info-boksen på sider hvor jeg ikke legger ut denne infoen, altså på mer statiske sider.

Et eksempel er på siden om ARLee Productions, hvor jeg ønsker den hvite boksen fjernet. I andre sammenheng ønsker jeg å beholde den, se for eksempel på forsiden.

Noe sier meg at CSS er tingen å tukle med for å oppnå det jeg ønsker. Anyone?

På forhånd takk!

Hjemmeside: www.arleeproductions.org

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Sikter vi til den samme boksen i Sky theme?

Haha, dødsbra. Akkurat i det jeg så tråden din og linken tenkte jeg det samme du skrev i parentesen, haha. Men for all del, det er helt OK å poste linker i forumet såfremt det ikke er direkte spam, og dette kaller jeg ikke spam. :)

Bare for at vi er helt sikre her, det er denne boksen øverst du mener, sant?

Arlee Productions forside

I såfall, er dette en dedikert blokk, eller hvordan er den lagt opp? Er det slik at du bestemmer hvilke blokker som skal vises i denne?

Test av Sky theme i Drupal

Jeg har nå installert samme theme på testsiten min, men der kommer ikke denne boksen opp, (bruker themet Sky 6.x-3.10, fra 25 januar 2010).

På testsiden ser det slik ut når jeg eksempelvis går inn i en node:

Node i Drupal themet Sky

Som du ser får jeg ikke opp boksen slik som deg. Har du noen formening og hvorfor den boksen vises over teksten i dine noder?

Sting
Stings bilde
Avlogget
Riktig boks!

Hei!

Jepp, det er den boksen jeg sikter til. Den inneholder informasjon om når og hvem som har publisert, på de nodene hvor det er aktuelt.

Jeg skal sjekke opp i oppdatert versjon av themet - jeg installerte det men fjernet det, da det ødela plasseringen av logoen min. Sjekker ut det etter hvert, og kommer tilbake med info om hvilket utslag det måtte gi!

Ellers er jeg full av "imponasje" over din tilgjengelighet - du er jo jammen her til alle døgnets tider, jo! Selv er jeg travelt opptatt på mange fronter, så det begrenser seg litt selv med tanke på kapasitet både til deltakelse i dette forumet og i forhold til drift og utvikling av nettstedet mitt.

Takk for hjelp så langt!

Sting
Stings bilde
Avlogget
Har oppdatert theme - ny feil

Hei igjen!

Nå har jeg oppdatert themet, og det løste problemet. Imidlertid dukker et nytt problem opp , og det er at logoen drukner i navigasjonsmenyen! Noen tips om hvordan jeg kan løse det problemet? Har forsøkt å endre "height of header" i konfigorasjonen av themet, men det gir ingen resultater...

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Forslag til løsning

Fint at du fikk bort den uønskede boksen da. Her er et forslag til hvordan du kan løse det nye problemet.

Lukk opp filen style.css i katalogen for themet ditt. Let deg frem til linjene hvor du finner:

#header {
  background: #3A4E6A url('images/bg-header.png') repeat-x top left;
  height: 100px;
}

Fjern så height, slik at du kun står igjen med:

#header {
  background: #3A4E6A url('images/bg-header.png') repeat-x top left;
}

Se om det gir ønsket virkning :)

Sting
Stings bilde
Avlogget
Det ga ønsket effekt!

Nydelig! Takk skal du ha!

Og jammen fikk jeg ikke rett i min opprinnelige hypotese; dette kunne fikses med litt CSS-trylling!

Riktignok var jo det løsning på et annet problem enn det opprinnelige, men når enden er god osv...

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.