Valg av Drupal eller WordPress til hjemmeside

piggvoll
piggvolls bilde
Avlogget
Ble med: 24.11.2011

Hei. Først takk for svært nyttig side! Jeg har kjøpt domene til ny hjemmeside som jeg skal lage selv hvis det går. Er i tvil om jeg bør prøve Drupal eller WP. Behovet mitt er en side med info, logo, bildegalleri, FB link m.m.  for bedriften min (ei kunstsmie). Virker som WP er mer bloggretta og at Drupal kanskje egner seg bedre? Kan man greitt endre farge, legge inn bilder osv. eller bør man kjøpe en mal/template?

ps. Min gamle side er www.carpentersmia.no. Denne kan jeg ikke redigere sjøl og derfor må jeg lage en ny.

goran298
goran298s bilde
Avlogget
BidragsyterDonator
Ble med: 31.03.2010
Drupal VS Wordpress

Hei :)

Spørsmålet blir hva ønsker du med siden? Om du ønsker en nettside som kun har informasjon om det du driver med slik du har på den siden du linker til, så vil jeg tro at Wordpress er enklere en Drupal.

Om du derimot ser for deg en utvidelse av nettstedet ditt der du skal ha en egen butikk løsning på nett så er min anbefaling Drupal.

Begge systemene kan uten problem dekke de aller fleste behov, her kommer det mest ann på hva du liker og føler deg komfortabel med å bruke.

Mitt forslag til deg er at om du har mulighet for på den siden du alt har og sette opp Drupal eller Wordpress for å teste eller om du gjør det på det nye nettstedet ditt så bør du gjøre det. Lek deg litt med begge løsningen å se hvem du liker best, både legge til nye sider, legge til nye moduler osv osv.

Men skal du ha min personlige mening så ville jeg ha valgt Drupal. Håper du ble litt klokere på dette :)

Poster1
Poster1s bilde
valg av Drupal eller Wordpress til hjemmeside

Hei

Egentlig ikke... klokere. smil

Er helt fersk. Skal lage en blogg men etterhvert også med mulighet for å kunne presentere og selge meg selv i jobbsammenheng. (Dette blir ingen dagbokblogg. ). Jeg vil ha så mange muligheter som mulig til å utforme den selv.

Hva - og litt mer konkret hvorfor.

smil

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Deg som startet tråden?

Hei, var det deg som startet denne tråden i utgangspunktet?

Annette
Annettes bilde
Avlogget
Ble med: 28.03.2012
valg av Drupal eller Wordpress til hjemmeside

Nei. Er inne her for første gang - registrert nå - 2 min siden

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Ok, jeg har opprettet en egen

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.