Vente med å laste opp til webhotell?

Monica F
Monica Fs bilde
Avlogget
Ble med: 06.04.2011

Jeg er i gang med å sette meg inn i Drupal, og liker det svært godt hittil! Driver å jobber med en side nå, rett på nett. Jeg skal reise bort en ukes tid, uten tilgang på nett, og lurer da på hvordan man kan jobbe med nettsiden lokalt så lenge. Evt også interessant å holde websiden lokalt på disken til den nesten er ferdig. Da kan jeg jo legge ut innhold som ikke skal være allment før nettsiden er ferdig.

Mvh Monica F 

goran298
goran298s bilde
Avlogget
BidragsyterDonator
Ble med: 31.03.2010
Hei

Siden du bruker Drupal så er det fult mulig der å skrive en rekke artikler som blir publisert på bestemte datoer, som igjen gjør at det ser ut som om noen oppdaterer siden, selv om man er borte.

Når det gjelder å jobe lokalt, så kan det gjøres på flere måter spørs hva du mener. Gjelder det artikler så kan du skrive disse word og bruke "klipp og lim" funkjsonen når du kommer hjem. Derimot om du mener layout/design så har du flere alternativ. Du kan bruke diverse programmer for å lage utsende på siden eller rett og slett scripte disse selv.

Ønsker du å installere Drupal lokalt på PC'en din så bruker jeg EasyPHP som er et program laget nettopp for dette, og det er gratis. Med å bruke dette har du mulighet til både å lære deg mere om Drupal og samtidg lage et utsende du vet vil fungere til din versjon av CMS'et. Du gjør bare de endringen du vil gjøre i disse template filene til drupal og når du da er ferdig med dem og har nettilgang igjen så laster du dem bare opp.

Håper dette var noe til hjelp :)

Monica F
Monica Fs bilde
Avlogget
Ble med: 06.04.2011
 Takk! Ja, det var til endel

Takk! Ja, det var til endel hjelp. Har nå installert EasyPHP og modulen for Drupal. Men hvordan finner jeg brukernavn og passord for å logge på Drupal her da tro?

goran298
goran298s bilde
Avlogget
BidragsyterDonator
Ble med: 31.03.2010
ja jo ehhh

Hmmm Ja det husker jeg ikke sånn på stående fot.... mener du fikk spørsmål om det under installasjonen.

Men du har et symbol nede i høyre hjørnet som sier om EasyPHP er i drift, hos meg så høyreklikker jeg det for å få flere alternativer, der har du både administrasjon og noe som heter congifuration. Sjekk begge disse, mener å huske at under configuration at du kan gå der og sette opp en database via PHPMyAdmin...

Opprett en database med et eller anna navn og sett der et passord.

Ellers så finnes det flere altrenativer ute på nett, som er tilsvarende som EasyPHP. Husker ikke hva noen av disse programmen heter, tror et heter Xamp eller noe i den duren.

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.