views problemer

boerboel
boerboels bilde
Avlogget
Ble med: 04.10.2011

Refererer til tidligere tråd: http://hjemmeside.org/forum/hvordan-vise-hele-innlegget-ikke-bare-teaser-673

Fikk svar på det jeg lurte på der så lager ny tråd nå, da jeg står bom fast.....

Skjønte ikke helt dette med wildcards..

Jeg prøver å lage disse viewsene og skal innrømme at jeg strever litt..

For hver nettside jeg legger til i aktuell view så legger jeg inn stien til den aktuelle siden som skal vises på denne måten.

Men når jeg legger inn under f.eks leder, som er taxonomy/term/1, og velger at man skal vise brødtekst på node slik at jeg da får opp hele teksten i innlegget jeg har lagt inn, så får jeg opp tekst som ligger under en annen side (under taxonomy/term/3) så teksten som egentlig tilhører siden "kontakt oss", kommer opp når jeg går inn på "leder" ..

Så prøvde jeg å lage en til siden referat, som er taxonomy/term/2, og har valgt at man skal vise tittel på node. Dette vises på riktig måte, men det er med flere ting som ikke skal være med der som surrer seg inn der og..

Skjønner ikke stort jeg...

Hvorfor gjør det dette? Nå har jeg jo også presisert akkurat hvilken side denne typen view skal vises...

boerboel
boerboels bilde
Avlogget
Nå ser det ut som om det med

Nå ser det ut som om det med at nodene dukker opp på alle sidene har gitt seg. Prøver å trikse og mikse litt..

Men jeg får fortsatt ikke visningen slik jeg vil den skal bli.

Selv om jeg presiserer at det er brødtekst som skal vises på noen av viewsene så viser den fortsatt bare tittel og man må trykke seg inn på den enda en gang for å få opp hele teksten.

Skulle gjerne hatt det slik at når jeg trykker på f.eks. "Leder" i menyen så skal hele den teksten vises, men sånn det er nå så trykker jeg på "Leder", så kommer det opp en ny tittel med "Leder" jeg må trykke på for å se hele teksten....

Håper du forstår problemet! :S

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
URL til hjemmeside og brukernavn + pass

Kan du gi meg adressen til den hjemmesiden hvor du har dette problemet? Hvis dette er på nygaardsjoenbf.net, så har jeg dessverre ikke adgang til å komme inn.

Det hadde vært fint, men ikke nødvendig, om du sendte meg brukernavn og passord til en adminkonto for denne siden via kontaktskjemaet. Hvis du gjør dette, så kan jeg se litt på det, og så kan jeg si hva du må gjøre, og evt. hjelpe deg på vei.

Si fra om du kan gjøre disse tingene eller ikke da, så fortsetter vi derfra (du får hjelp uansett om du senger meg denne informasjonen eller ikke).

boerboel
boerboels bilde
Avlogget
Skal få gjort det! Har per nå

Skal få gjort det! Har per nå sperret den for andre enn min ip, så må åpne den først, så kan jeg få sendt deg :)

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Min IP

Du trenger ikke åpne den for alle, hvis du sender meg en epost, så kan jeg sende deg min IP, så kan du legge til den.

boerboel
boerboels bilde
Avlogget
Da har jeg sendt deg info..

Da har jeg sendt deg info..

boerboel
boerboels bilde
Avlogget
Har "laget" meg en slags

Har "laget" meg en slags løsning på det, men er ikke fornøyd..

Har laget et break i artiklene som skal vises hele, på slutten av dokumentet, men det står jo da fortsatt les mer underst...

Så har jeg laget et break øverst i artiklene som jeg vil ha vist som bare overskriften(liste), sånn at teaseren ikke blir med....

Kan man forresten fjerne linken til hvilken side den artiklen som vises tilhører?

Altså, hvis det er en artikkel som heter helserapport, så får jeg opp link til helserapport under overskriften... Selv om jeg allerede er på den siden...

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Installasjon av modulen contemplate og fjerning av linker

Ok, jeg skjønner. Da skal jeg, slik jeg skrev til deg i mailen, se på dette i morgen. Det hadde vært fint om du la inn modulen "contemplate", om du ikke allerede har gjort det.

Ja, linken til hvilken kategori en artikkel tilhører kan fjernes, men dette forutsetter tilgang til templatefilene (themet, som kun kan akkesseres via FTP). La oss først få styr på views, så kan vi eventuelt ta dette med fjerning av de linkene i en annen tråd.

Det kan jo hende andre er interessert i å fjerne disse linkene også, og da vil det bli slitsomt for dem å måtte lese gjennom masse som er irrelevant for dem. Ett tema/problem per tråd - vi går aldri tom for tråder :)

boerboel
boerboels bilde
Avlogget
contemplate

Contemplate er lagt inn.

Skal lage ny tråd med fjerning av linker når vi har fått ordnet opp i dette først. Får dessverre ikke lagt inn ip.adressen din før i kveld..

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Flotte greier

Supert, da skal jeg prøve å komme inn en gang i løpet av kvelden/morgendagen. Det du vil ha gjort, skal ikke være et stort problem, skjønner du. Det er bare at det blir mye å skrive uten å se det direkte.

Jeg vet ikke om jeg 1) bare ordner det for deg, og skriver hva jeg har gjort, eller 2) at jeg ser hva du må gjøre og forteller deg hvordan. Tror kanskje 2 er lurest, siden du lærer det selv.

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Struktur under suckerfishmenyen "helse"

Hvis jeg klikker på "avlsrådet", så kommer jeg til "kategorien avlsrådet". Hvorfor ikke bare linke direkte til "artikkelen avlsrådet"? Det samme gjelder Helserapport, forsikring av Boerboel og Linker.

Med andre ord: Er det noen grunn til at du plasserer noder i kategorier med identiske navn?

boerboel
boerboels bilde
Avlogget
Nei, har bare prøvd å følge

Nei, har bare prøvd å følge videoene dine, og gjort det samme der ;)

Nå har jeg vært innom å gjort om på de artiklene(tror ihvertfall jeg har gjort det du mente), men hvordan gjør jeg det med de som det er mange artikler på som egentlig skal vises som lister?

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Se der, ja! Ja, videoene er

Se der, ja! Ja, videoene er jo først og fremst ment som en måte å vise funksjonaliteten på, ikke for å lage en mal for hvordan du skal gjøre det på din side. Jeg skjønner at dette kan være utfordrende, men etterhvert som du lærer nå, så anbefaler jeg deg først å tenke på hvordan du vil at det skal være. Jeg vet du har gjort dette, men ikke helt skjønt sammenhengen her.

Taksanomi kan ses på som "kategorier". Hvis du f.eks. skal skrive mye om PHP, så lager du en kategori som heter PHP, deretter hefter du alt innhold (alle noder) som handler om PHP på denne kategorien. Da har du bundet sammen relatert innhold ved hjelp av kategorien, og dette gjør det enklere å sortere innholdet med andre moduler som views igjen.

Hvis du skal skrive en "om oss"-side, så er det ikke nødvendig å lage en "om oss" kategori, siden en "om oss"-side sjelden er relatert til annet innhold. En slik side "lever sitt eget liv", så og si.

For det innholdet som hører naturlig sammen, f.eks. "Min Boerboel", så er det mer hensiktsmessig å bruke en kategori. Dette er innhold som hører sammen. Jeg skal lage en view som lister opp alle disse i ei liste.

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Laget en liste

Har laget en view til deg nå. Gå på "Min Borteboel" og vær logget inn som administrator. Når du holder musa over listen, så kommer det opp en "rediger" sak. Trykker du på den, så kommer du til innstillingene for views, og kan endre visningen der. For en oppfriskning, kan det lønne seg å se videoen om views igjen.

boerboel
boerboels bilde
Avlogget
Takk, det var sånn jeg tenkte

Takk, det var sånn jeg tenkte ja. Hvis jeg går inn på en av artiklene og trykker der på "min boerboel" linken, så kommer jeg tilbake til sånn det var før (min-boerboel.php, i stedet for min-boerboel.html) Kan jeg gjøre om dette? Evt fjerne det og legge inn en "tilbake" mulighet?

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Linker og visning av lister med views

Valg av løsning avhenger litt av hva du ønsker å oppnå - akkurat nå har jeg satt det opp slik at alle noder som tilhører et term, vises i ei liste. Jeg synes dog det måten du har laget dette på er litt dum.

1) Jeg synes du har laget en litt for omfattende struktur på termene dine. Det hadde vel holdt med ett vokabulær, og deretter plassert alle termer (kategorier) i dette vokabulæret?

2) Bildene i de forskjellige artiklene under "Min Boerboel" er litt dum. Det beste hadde vært å lastet opp bildet i et opplastingsfelt og brukt imagecache og litt sånn for å lage mindre bilder m.m. Da kunne man faktisk laget et galleri med thumbnails av de forskjellige kjøterne med navnet deres over/under, og folk kunne klikket på thumbnailen for å komme til artikkelen.

Termlinken går nå til listen, men nå blir også alle elementer i forskjellige kategorier representert av ei liste - ikke bare "Min Boerboel". Jeg trodde du hadde tenkt til å fjerne denne linken uansett, eller var dette feil?

Jeg tror du burde tenke litt nøyere gjennom strukturen på siden din, og gjøre ting så lite komplekst som mulig. Anbefaler deg også å kikke på videoene om views igjen. Det handler jo bare om å sette kriteriene for hvordan ting skal se ut, og hva som faktisk skal vises.

boerboel
boerboels bilde
Avlogget
1. Jeg har nok laget det

1. Jeg har nok laget det ganske komplisert, er helt ny på dette som sagt. Hvis jeg lager et vokabulær f.eks norsk boerboel klubb, og legger alle kategorier under dette igjen (alle sider jeg nå har under fler), vil ikke alle da vises under den hovedgruppen? (sånn at hvis du trykker på norsk boerboel klubb i menyen så kommer alt opp under den?)

2. Ja, det hørtes kjempe bra ut. Hadde vært bra med et ordentlig galleri med thumbnails og slikt og vist det i rutenett, har jeg det som trengs til det, eller hva må evt. lastes ned?

Vil gjerne at det jeg har markert på vedlegget her ikke skal vises...

Så må jeg nok sette meg ned og se grundig gjennom alt igjen og prøve litt forskjellig...

VedleggStørrelse
prtschjemmesidehjelp.png 19.88 KB
boerboel
boerboels bilde
Avlogget
Da har jeg lagt alt under et

Da har jeg lagt alt under et vokabular, men da forsvant alle menyene i suckerfish menyen, hvordan får jeg disse tilbake?

Driver og legger alle innlegg som skal under min boerboel inn som "image" (fant en modul som het dette) i stedet for som artikkel med bilde til - blir dette riktig som vi snakket på? Med thumbnail og galleri og slikt?

- Beklager virkelig at jeg er så grønn på dette altså! :S

--Bumper denne litt :):)

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.