WYSIWYG editor, nettleseren fryser ved bruk av smil

Olee
Olees bilde
Avlogget
Ble med: 07.01.2012

Hei.

Jeg bruker Drupal 6 og har innstalert WYSIWYG editor etter videoen på denne siden. I den forbindelse så har jeg blitt oppmerksom på et par problemer.

1. Når jeg skal bruke f.eks knappen for å sette inn et smil eller en ting som man velger fra den ruten som kommer opp så er det bare ruten som kommer opp og ikke noen annet, ruten fryser fast slik at jeg må legge ned siden eller trykke på tilbake knappen får at den skal forsvinne, det gjelder også på denne siden om jeg skulle sette inn et smil. Alt annet fungerer som ikke avhenger av at det kommer opp en ekstra vindu. Det må kanskje være noe med innstaleringen på min maskin, eller?
  2. Hvordan endre bakgrunn i WYSIWYG editor, min editor har samme bakgrunn som resten av themet.

HjemmesideEdit: Spørsmål to er lagt i egen tråd.

Mvh Olee

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Smilevindu i WYSIWYG-felt

Det er ikke slik hos meg, hvis jeg åpner en smiley her, så kan jeg klikke på x-en øverst til høyre for å lukke smilevinduboksen. Mulig det er noe med nettleseren din (jeg bruker Firefox).

Olee
Olees bilde
Avlogget
Ble med: 07.01.2012
Det fungerer i Firefox

Hei,

Det fungerer med Firefox ja.

Mvh Olee

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Bytte fra FCKeditor til CKEditor?

Jeg har skilt disse to spørsmålene fra hverandre. Du finner link til det andre spørsmålet i ditt første innlegg.

1. Hvilken nettleser er det som fryser slik når du forsøker å legge til et smil?
  2. Bruker du CKEdtior eller FCKeditor?

Hjemmeside.org foraet bruker den gamle FCKeditoren, mens problemet muligens er løst med den nye CKeditoren. Det er ikke så vanskelig å bytte heller.

Jeg har lagt ut en guide for hvordan man legger inn CKEditor her. Følg de trinnene som er relevante for deg i videoen. Du har jo allerede installert WYSIWYG-modulen, så det du må gjøre er å laste ned og legge inn CKEditor, som vist i videotutorialen.

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.